Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
නිහැඬියාව බිඳිමු..... ජීවිතය සොයා යමු.....
බූන්දි, 22:54:39
සකළ සමාජයම නිර්වින්දනය වී කය මිස සිත නැති සෙල්මුවා පිළිරූ මෙන් අජීවි සෙවනැලි මත නිහඩව ඉසිඹුලයි. ජීවිතයේ දුක් කම්කටොළු හිස අවුළුවා දුක පොරෝනාවක් ලෙස වේදනාවෙන් ඉකිබිඳින ශරීරය වසා ගත්ත ද කිසිදු විලාපයක් නොනැගෙයි. දෙකොපොළ මත වියළි සම් මස් ඇට මිදුළු තුළට කාවැදුන කඳුලැලි නගන කෙඳිරිල්ල පමණක් හෙමින් උඩු සුළඟට මුමුණයි......

දෙතොළේ හසරැළි මියැදුනේ කවදාද? කවරෙක් අපේ අනාගතය සොරා ගත්තා ද? මේ නිහැඟයාව තව කොපමණ කලක් ඉවසන්න ද?.....

ඔබ අප මේ ගෙවා දමන්නේ ජීවිතයේ ඛේදනීය හා පීඩාකාරී කාල හෝරාවයි. සුන්දර හසරැල්ළ උදුරා මකා දැමූ සෑම මුහුණකම වේදනාවේ රේඛා ඇඳී ඇත්තේය. ජීවිතය වෙනුවට මරණය සෑම මොහොතකම රළු පරළු දෑතින් අපව වැළඳ ගැනීමට වෙර දරයි. අනෙකාගේ මරණය වෙනුවෙන් නිහඩවූ අපට දැන් අපේම මරණය වෙනුවෙන් ද නිහඩවීමට සිදුව ඇත. සැබවින්ම අපේ හෘද සාක්ෂිය සෑම මොහොතකම සම් මස් ඇට ලේ නහර ස්පර්ෂ කොට මෙලෙස විමසයි. ඔබ ඔබේ ජීවිතය වෙනුවෙන් පෙනී සිටින්නේ කවදා ද?...... මේ නිහැඩියාව බිඳ ජීවිතය වෙනුවෙන් නිදහස් හඩක් නගන්නේ කවදා ද?... ඔබ ඔබේ ජීවිතය සොයා යන්නේ කවදා ද?......

'ස්ත්‍රීය මරණයේ සලකුණ නොවෙයි. මානව ඉතිහාසය පුරා ස්ත්‍රිය ජීවිතයේ සලකුණයි. සුන්දරත්වයේ හා ආදරයේ සලකුණයි.
ලෝකය නිර්මාණය වී ඇත්තේ හිරුගේ උණුසුමෙන් හා මවගේ ආදරයෙන් යැයි'
රුසියානු ලේඛක මැක්ස්ම් ගෝර්කි වරෙක සඳහන් කළේය.
සැබවින්ම ලෝකයේ ආදරය උණුසුම සුන්දරත්වය පමණක් නොව සියල්ල දරා සිටින සකළ නිර්මාණයන්ගේ නොසිෙඳන උල්පත ස්ත්‍රියයි. ස්ත්‍රිය යනු ජීවිතයයි. ලෝකයේ පැවැත්මයි. මානව සමාජයේ ප්‍රතිඋත්පාදන ශක්තියයි.

එහෙත් ඔබ අප ජිවත්වන්නේ ගෝලීයකරණය වූ වෙනස් ලෝක සිතියමක් මතය. දේශසීමා ඉවත් කළ මෙම වෙළඳපළ මත සජීවි අජීවි සියල්ල ඕනෑම මොහොතක අලෙවි කළ හැකි පරිභෝජන භාණ්ඩ ලෙස හඳුනා ගෙන ඇත. විවෘත වෙළඳපළ සියලු මායාවන් දවටා ඇත්තේ ස්ත්‍රී අවයව මතය. ස්ත්‍රී නග්නත්වයෙන් තොරව ධනේශ්වර අලෙවිකරණයට හෝ ප්‍රචාරණයට පැවැත්මක් නැත.

'සමකාලීන මහා පරිමාන කර්මාන්තයේ සංවර්ධනය මගින් නිර්ධනීන් අතර ඇති සියලු පවුල් සබඳතා ඉරා දමන තරමට දුප්පතුන්ගේ දූ දරුවන් සරළ වෙළඳ භාණ්ඩ හා ශ්‍රම උපකරණ ලෙස පරිභෝජනය කරන තරමට පවුල සහ අධ්‍යාපනය ගැනත් දෙමාපියන් සහ දූ දරුවන් අතර මෘදු සබඳතා ගැන ධනේශ්වර අර්ථක්‍රමයේ රැවටිලි සහගත හිස් ප්‍රලාප තවදුරටත් පිළිකුල් වෙයි. ධනපතියා සිය බිරිඳ සලකන්නේ ද නිෂ්පාදන උපකරණයක් ලෙසය. ස්ත්‍රීන් හුදෙක් නිෂ්පාදන උපකරණයක් පමණක් හැටියට සිතීමේ තත්ත්වයෙන් ඔවුන් මුදවාලීම අපේ අරමුණ යැයි අනුමාන වශයෙන් කල්පනා කිරීමට තරම්වත් ඔහුට ශක්තියක් නැත.'

ගෝලීය ජනතාවගෙන් මිලියන 900ක් මන්දපෝෂණයෙන් පෙළෙති. ඉන් මිලියන 800ක් ජීවත්වන්නේ ලංකාව ඇතුලු තුන්වන ලෝක රාජ්‍ය සමූහයේය. මෙම කලාපයේ සෑම දරුවන් පස් දෙකන=ගෙන් එක් අයකු උපතින් ඌණ වර්ධනයෙන් පීඩා විඳිති. සෑම තිදෙනෙක්ම වයසට සරිලන බර ප්‍රමාණයෙන් අඩුය. සෑම දිනකම ආරක්ෂා කර ගත හැකි රෝගා බාධයන්ගෙන් දරුවන් 30.000ක් මිය යති. මිලියන 130ක දරුවන් කිසි දිනක පාසල් අධ්‍යාපනයට ප්‍රවේශ නොවෙයි. තවත් මිලියන 150ක දරුවෝ ජීවත්වීම උදෙසා වහල් මෙහෙයේ යොදවති. වාර්ෂිකව ළාබාල ගැහැණු දරුවන් මිලියන 2ක් කාම මෙහෙවර සඳහා බලහත්කාරයෙන් යොදවති.

සෑම වසරකම ගැහැණු ළමෝ 146.000ක් ලිංගික බලහත්කාරය හේතුවෙන් ගැබ් ගනිති. ඉන් 25%ක් දරු ප්‍රශ+තියේ දී මිය යති. තවත් මිලියන 2ක ඉස්ලාමීය ගැහැණු දරුවෝ ලිංගික චර්මච්ඡේදනයට ත‍ඨඵ ගොදුරු වෙති. බංග්ලාදේශයේ වාර්තා ගත පැමිණිලිවලින් 90% ස්ත්‍රී දූෂණ වන අතර 32%ක් තරුණ ළාබාල දැරියන් බලහත්කාරයෙන් දූෂණය කිරීම්ය. ඉන්දීය භූමියේ පැහැර ගනු ලබන වයස 6 - 18 අතර ගැහැණු දරුවන් අතරින් 30 - 50% ප්‍රමාණය ගණිකා වෘත්තිය සඳහා විකුණා දමන බව ස්ත්‍රීන් සඳහා වූ ජාතික කොමිසම සඳහන් කරයි. මේ අප ජීවත්වන යුගයේ ගෝලීය පොදු යථාර්ථයන්ය. තුන්වන ලෝකයේ දුප්පත් රටක් ලෙස අඛණ්ඩ යුද්ධයක් මධ්‍යයේ ලාංකික ස්ත්‍රියගේ තත්ත්වය මෙයට සමාන්තරව ඛේදවාචකයක් ලෙස නිහඩව දළු ලා වැඩී යයි.

ලාංකික ජනගහනයෙන් අඩක පැවැත්ම ර\ා පවතින්නේ දෛනිකව රුපියල් 200කට වඩා අඩු වැටුපකින්ය. ඉන් බොහොමයක් උඩමළුවේ ආශ්‍රයෙන් ඉවත් කළ නාගරික හා ග්‍රාමීය දිළින්ඳෝය. ලංකාව ඇගේ ජනගහනයෙන් අඩකට වඩා වැඩි ප්‍රමාණයක් ආහාර හිගයෙන් ද අවපෝෂණයෙන් ද පීඩා විඳීමට සලස්වා ඇත්තේය. ළාබාල දරුවන් 32% ක් මන්දපෝෂණයෙන් ද සෑම තිදෙනකුගෙන් එක් අයකු ඌණවර්ධනයේ පීඩා රේඛාවේ රඳවා ඇත්තේය. ගැබිණි මව්වරුන් 45% ක් රක්ත හීනතාවෙන් පීඩා විඳීමට සලස්වා දෙවන පරම්පරාව පිළිබඳ අපේක්ෂාවේ මල් සූරා දමා ඇත්තේය. දුරස්ථ ග්‍රාමිය ප්‍රදේශවල හා නාගරික පැල්පත්වාසී ජනගහනය තුළ අඩු වියැති දැරියන් ගැබ් ගැනීමට ඉඩ හැර ස්ත්‍රී වසන්තය පමණක් නොව මාතෘත්වයේ ගෞරවය ද අන්ධකාරයේ පාපයෙන් වියළා දමා ඇත්තේය.

අඛණ්ඩ යුද්ධයක් තුළ නොහික්මුණ පුරුෂ රුධිරයේ උණුසුම විඳ දරා ගන්නා යාන්ත්‍රික මෙවලමක් ලෙස ස්ත්‍රී යෞව්වනය ඉම්ගම් මායිමේ ද නාගරික ෙසෙලමේ ද වෛශ්‍යාවක් ලෙස පරිභෝජනවාදය විසින් නිරුවත් කොට ඇත්තේය.

මේ ශිෂ්ටාචාරයේ බිඳ වැටීමක් ද?

පුරුෂ බල දේශපාලනික කෑදරකම හා බලහත්කාරය අවුළුවා දැමූ ප්‍රචණ්ඩත්වයේ වින්දිතයා ස්ත්‍රියයි. යුද ආර්ථීකය දේශපාලන මංකෝල්ලය සංස්කෘතික බන්ධනයේ සෘජු ගොදුර වන ස්ත්‍රිය නොසලකා හැරීමේ සීමා මායිමේ රඳවා සිටිය ද ලංකා ආර්ථීකයේ මූල්‍ය නිෂ්පාදනයේ ප්‍රධාන මෙවලම ඇයයි. ඉකුත් දසක තුන තුළ විවෘත වෙළඳපළ යාන්ත්‍රණය විසින් පුරවැසියාගේ ජීවිතය දැඩි ග්‍රහණයෙන් වෙළා ගත් පසු විදේශ විනිමය ඉපැයීමේ වහල් යන්ත්‍ර ලෙස පීඩිත ස්ත්‍රිය හා පුරුෂ ජීවිත ලක්ෂ 12 ක් විදෙශ් ගත කළේය. මෙම පිරිසෙන් 65% ක් ස්ත්‍රීහුය. ඔවූහු වාර්ෂිකව ඩො, මිලියන 2,000කට ආසන්න මුදලක් උපයති. වතු ක්ෂේත්‍රයේ ලක්ෂ 6 ක් ආසන්න පිරිසක් සේවයේ යෙදී සිටිති. ඉන් අඩක් ස්ත්‍රීහුය. වාර්ෂිකව ඩො, බිලියනයකට ආසන්න මුදලක් උපයති. ඇගළුම් ක්ෂේත්‍රයේ 280,000 ක සේවක සේවිකාවන් අතුරින් 75% ක් ස්ත්‍රීහුය. ඩොලර් බිලියන 2 කට ආසන්න මුදලක් උපයති. එහෙත් ස්ත්‍රියගේ සමාජ ජීවිතය සුවපත් කොට වහල් සේවයෙන් මුදවා ගැනිමට එම මුදල සමත්වූවා ද?

අදින් මාස කීපයකට පෙර ඩො, බිලියන 3 . 4ක් වූ විදේශ සංචිතය අද ඩො. බිලියන 1 . 8ක්ය. ස්ත්‍රිය දහදිය කඳුළු රුධිරය වගුරා ඉපැයූ එම මුදල විනාශ කළේ කවුද? වතු වගාව ආශි්‍රත විදේශ ආදායම 70% ක් පමණ පහත වැටීමෙන් වතු වගා සේවා ස්ත්‍රිය ආදායම් මාර්ග ඇහිරී කුසගින්නේ දරු පැටවුන් සමග ලයිමේ එළිපත්ත මත ආනාගතය සොරා ගත්තේ කවරෙක්දැයි විමසයි? නිදහස් වෙළඳ කලාපයේ ඇගළුම් කම්හලේ දොරටු වැසී මහමගට ඇද වැටුණ 16,000 කට අධික ස්ත්‍රිය තාරුණ්‍යයට හෙටක් ගැන විමසයි? ඉකුත් වසර තුන තුළ යුද භූමියේ විනාශ වූ තරුණ සොල්දාදුවන්ගේ වියෝවෙන් වැන්දඹු වූ 10,000කට අධික දකුණේ ස්ත්‍රිය යුදයේ නිසරු අස්වැන්නක් නෙළා ගෙන ඇත්තේය. සුනාමියෙන් හා යුදයෙන් අවතැන් වූ දස දහස් සංඛ්‍යාත ස්ත්‍රීහු වසර ගණනක් අනාථ කඳවුරු තුළ සාධාරණත්වය ඉටුවන තුරු බලා සිටිති.

උතුරේ ද දකුණේ ද යුද වැන්දඹුවනි ! විරුකියාවෙන් පෙළෙන කාන්තාවනි! ජීවිතය වෙනුවට මරණය සොයා ගිය නැවත නොපැමිණි දරුවන් එන තෙක් මග බලා සිටින මෑණිවරුනි !. අප තවත් කොපමණ කලක් බලා සිටින්න ද? යෙහෙළියනි !!..... බිඳ දමා නිහැඩියාව,...... සොයා යමු ජීවිතය........

'සමාජයක නිරෝගීභාවය රඳා පවතින්නේ එම සමාජය ස්ත්‍රියට දක්වන ගෞරවය මතය.'
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
සුනිල් රණසිංහගෙන් තවත් වියමන්
වෙසෙස්
එබෝලා සහ සමාගම් වසංගතය
වෙසෙස්
සංස්කෘතික මිනිසාගේ ග්‍රහලෝක ශිෂ්ටාචාරය
පරිවර්තන
මීනාට
වෙසෙස්
පෘථීවිය සංවර්ධනය කර ජනතාව විකුණා දැමීම
තවත් අදහස් බූන්දි
To Sir, With Love!
විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!
මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
BoondiLets
ඩ්වයිට් ඩී. අයිසන්හවර් කියයි.
නිපදවූ සෑම තුවක්කුවක්මත්, දියත් කල සෑම යුධ නැවක්මත්, පත්තුකල සෑම රොකට් වෙඩිල්ලක්මත්, එක්තරා ආකාරයකට සයින් පෙලෙන්නාවූත් ද ආහාර නොදුන්නාවූත් ද, සීතලයෙන් පීඩා විඳින්නාත් වූද වස්ත්‍රයක්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook