Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
අත්හැර දමනු ලැබූ කල්හි
බූන්දි, 02:14:46
-1982 පෙබරවාරි 6

කොළඹ පළ කැරෙන ඉරිදා පුවත් පතක විමතිය දනවන පුවතක් විය.

මහනුවර සහ ගාල්ල යන නගර වලදී විදේශ ගමන් බලපත්‍ර නිකුත් කිරීමට කටයුතු සැලසෙමින් පවතී. මේ පියවර ගනු ලබන්නේ දුර බැහැර පළාත් වල සිට කොළඹට පැමිණෙන පොදු මහජනතාවට සිදුවන අපහසුතාව අවම කරනු වස් විදේශ ගමන් බලපත්‍ර නිකුත් කිරීම විමධ්‍යගත කිරීමට රජය ඉකුත් සතියේ ගත් තීන්දුවෙන් අනතුරුවයි.

ශ්‍රී ලාංකිකයන් ලක්ෂයකට බටහිර ආසියාවේ රැකියා ප්‍රස්ථා සලසා දෙන ලෙස ජනාධිපතිවරයා කම්කරු ඇමැතිවරයාගෙන් ඉල්ලා ඇති අතර ඔවුන්ගේ ගමන් කරදාසි කරදර රහිතව ලබා දීම කෙරේ රජයේ අවධානය යොමුව පවතී.

අප එම වාර්තාව දෙවතාවක්ම කියැවුයෙමු. නැත. යාපනය හෝ මඩකලපුව හෝ ගැන කිසිදු සඳහනක් එහි නැත. රජයේ තීන්දුවට පිටුදුන් කල්පනාව කුමක්ද? බැලු බැල්මටම පෙනී යනු ඇත්තේ යාපනය දුර බැහැර පළාතක් නොවන බවයි. එහෙත්, කොළඹ සිට මහනුවර හා ගාල්ල යන දෙනුවරම කිලෝමීටර 116ක් දුරින් ද මඩකලපුව කිලෝමීටර 303 ක් හා යාපනය කිලෝමීටර 396ක් දුරින් ද පිහිටා ඇති කල එසේ වන්නේ කෙසේද? පොදු මහජනතාවට සිදුවන අපහසුතාව අවම කිරීම, කල්පනාව නම්, යාපනයේ හා මඩකලපුවේ වෙසෙන්නෝ පොදු මහජනතාව නොවෙත්ද? උනට විදේශ ගමන් බලපත්‍ර අවශ්‍ය නැති ද? එසේත් නැතිනම් දෙමළ මහජනතාවගේ අපහසුතා අවම කිරීම හෝ ඔවුනට බටහිර ආසියානු රැකියා සම්පාදනය හෝ තමන්ගේ යුතුකමක් නොවෙතැයි ආණ්ඩුව සිතාද? එසේත් නැතිනම් ආණ්ඩුව සිතන්නේ යාපනයේත් මඩකලපුවේත් ජනතාවට විදේශ ගමන් බලපත්‍ර නිකුත් කිරීම වෙනත් රාජ්‍යයක වගකීමක් කියාද?

නො එසේ නම්, මැරයන්ගේත්, නිළ ඇඳුම් ලා නොගත් නා නා විධ එවුන්ගේ කොල්ල කෑම්, හිංසා, පීඩා ආදියට ලක්වීමේ අවදානම තිබියදීත් තදබද වූ මැදිරි තුළ ගාල්වී සතියක් සතියක් පාසාම සැතපුම් 500ක් දුර ගෙවන සිය ගණනක් යාපන මහජනතාව ලංකා දුම්රිය දෙපර්තමේන්තුවට ලබා දෙන ආදායම යාපනයේදී විදේශ ගමන් බලපත්‍ර නිකුත් කිරීම මගින් අහිමි වී යනු ඇතැයි ආණ්ඩුව සිතා ද?

කොයි අතින් බැලුවත් සමස්ත කාරණයම ගන්දස්සාරයෙන් පිරී පවතින්නකි. ආණ්ඩුවේ ක්‍රියා කලාපය සහ සිතුවිල්ලම උතුරේ සහ නැගෙනහිර දෙමළා බැහැර කර ලීමක් වූ කල ඔවුන් ඇතුලත් කොට ගෙන ඇතැයි අඬහැර පෑම තර්කානුකූල වේද? ආණ්ඩුව ස්වකීය පුරවැසියන් අතුරින් එක් කොටසක උවමනා එපා කම් ගැන සැලකිල්ලක් නැති කල කොටින් ගැන කතා කිරීමේත්, ඊළාම් අවතාරයක් ගැන හXා වැලැපීමේත්, තර්ක න්‍යාය කුමක්ද?

වෙන්ව සිටින බවට ජනතාව තුළත් බේද වී සිටින බවට රට තුළත් තිබෙන හැගීම දුර්මුඛ කරන්නට ඇති එකම බුද්ධි ගෝචර විධි ක්‍රමය වන්නේ සෑම ජන කොටසක්ම එකම ජාතියකට අයත් බවට විශ්වාස කිරීමේ මග පාදා ලීමයි. තමන්ටද අයිතිය ඇතැයි යන හැඟීම අහිමි කිරීම තරම් වේදනා ගෙන දෙන තවත් දෙයක් මනුෂ්‍යයකුට නැත.

රටේ කොටසක් යටත් විජිතයක් ලෙසින් පාලනය කිරීමේ මග වැටී ඇත්තේ එක් අන්තයකට පමණි. කවර කවදා හෝ සකල යටත් විජිත සහ අධිරාජ්‍ය කෙළවර වන අන්තයටම පමණි.
සුබ්‍රමනියම් සිවනායගම් විසින් රචිත මේි කතුවැකි මුල් වරට පල වුයේ ඉංග්‍රීසියෙන් යාපනයේ සතිපතා මුද්‍රිත සැටඩේ රිවිව් (Saturday Review) පුවත්පතේය. ඒ ජේ.ආර්.ජයවර්ධන කාලයේ මර්දනය විසින් 1983දී එම පුවත්පත තහනම් කරන ලදුව කතුවරයා දේශපාලන සරණාගතයකු ලෙස ඉන්දියාවට පළා යාමට පෙරාතුවය. ඡේ.ආර් පාලන සමයේ උතුරු නැගෙනහිර ජනතාව අත්විඳි පීඩාවත් එයින් උපන් දෙමළ විමුක්ති කාමයේ දේශපාලන දිශානතියත් දකුණ දිසාවේ මාධ්‍යවේදීන් වූ අපට පහදා දුන්නේ එම පුවත්පතයි. තහනමින් පසුව එස්.සිවනායගම් ලංකාව හැර ගියත් දමිළ ජාතික ගැටලුව නන් අයුරින් ලෝකයා හමුවේ විදහා දැක්වීමට ඔහු ටැමිල් නේෂන්, ටැමින් ටයිම්ස්, ටැමිල් වොයිස් ඉන්ටර් නැෂනල් හා හොට් ස්ප්‍රිං යන සඟරා මදුරාසියෙන්ද, ලන්ඩනයෙන්ද එළි දැක්වුයේ දහසක් ගැහැට මැදය.

ජාතික ආරක්ෂක පණත යටතේ වසරක කාලයක් ඉන්දියාවේ සිරබත් කෑම එයින් එකක් පමණි. දේශපාලන සරණාගතයකු ලෙස මහාද්වීප කීපයකම වසරින් වසර දිවි ගෙවන්නට සිදුවූ මේ කතු විරුවාට දේශපාලන රැකවරණ ලැබුණේ නිජබිමින් පිටුවහල් වී දශකයකටත් වැඩි කාලයකට පසුවය. සැටඩේ රිවිව් කතු කම දරන්නට යාපනයට යන්නට කලින් සිවනායගම් කොළඹින් පළ කළ සිලෝන් ඩේලි නිව්ස් හා සිලෝන් ඩේලි මිරර් යන ඉංග්‍රීසි පුවත්පත් දෙකේම කර්තෘ මාණ්ඩලිකයකු විය. දැන් ප්‍රංශයේ ජීවත්වන එස් සිවනායගම් සියවස් කාලකට ඉහතදී ලියු මේ කතුවැකි වල එන දෙමළාට දෙමළ වීම නිසාම මුහුණ පාන්නට වී ඇති ගැටලු අදවත් විසැඳි ඇති දැයි කියවාම බලන්න.

සිංහලට නැගුවේ- යමුනා බණ්ඩාර
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
එස් සිවනායගම්ගෙන් තවත් වියමන්
වෙසෙස්
හින්දු සමුළුවට දෙවරක් ජයවේවා!
වෙසෙස්
දැන් බැරි නම් කවදාවත්ම බෑ!
වෙසෙස්
තමන්ගේ මැට්ටම් තම්මැට්ටම්
වෙසෙස්
උඩ කරණම් බිම කරණම්
වෙසෙස්
නායකත්වයේ ගැටළු
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය
වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව
ආගිය අතක් නැති වූ 'මහසෝනා'
අපි තමයි නියම විප්ලවකාරයෝ..!
දත්තවාදී යුගයේ විප්ලවවාදින් හඳුනාගනිමු!
BoondiLets
ක්‍රිස් හෙජස් කියයි.
අප දැන් සිටින්නේ වෛද්‍යවරුන් විසින් සෞඛ්‍යය වනසන, නීතිවේදීන් විසින් සාධාරණය වනසන, විශ්වවිද්‍යාල විසින් දැනුම වනසන, ආණ්ඩු විසින් නිදහස වනසන, මාධ්‍ය විසින් තොරතුරු වනසන, ආගම විසින්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook