Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
බාහිර උපකාරක පන්ති තහනම නරක පූර්වාදර්ශයකි!
බූන්දි, 21:54:34
පලාත් සභා මට්ටමින් ගනු ලැබු තීන්දුවක් අනුව දිවයින පුරාම ඉරිදා දිනයන්හි පෙරවරුව සහ පෝය දිනයන්හි උපකාරක පන්ති හෙවත් "ටියුෂන්" පැවැත්වීම තහනම් කොට ඇති බව වාර්තා වෙයි.

ටියුෂන් යනු ව්‍යාපාරික අරමුණු සහිතව වුවත් අධ්‍යාපනික වුවමනාවක්, විභාග සමත් වීමට අවශ්‍ය තරඟකාරි හැකියාව වර්ධනය කරගැනීමේ අවශ්‍යතාවක් නියෝජනය කරන්නකි. [නමුත් මෙම තහනම් මහත් උත්කර්ෂයෙන්, ප්‍රධාන පුවත ලෙස වාර්තා කළ පුවත් පත් "ටියුෂන්" යන ව්‍යාපාරික/වාණිජ සංඥාර්ථ මතුකොට දැක්වීමට සැලකිලිමත් වූ අතර, "අමතර උපකාරක පංති" යන හැඟවුම මතු නොකිරීමටද පරෙස්සම් විය] වාණිජ ප්‍රාග්ධනය රටේ ආර්ථිකයේ ප්‍රධාන අක්ෂය බවට පත්ව ඇති (දේශීය හා ගෝලීය) සන්දර්භය තුල - රටේ ආගමික හා සංස්කෘතික උත්සවයන් පවා මෙම වාණිජ ප්‍රාග්ධනයට ගැට ගැසී ඇති බැවින් අධ්‍යාපනය පවා ඊට යටත් වීම යථාර්තයකි.

නමුත් මේ තහනමින් සිදු වී ඇත්තේ ඒ අධ්‍යාපනික අවශ්‍යතාවට සීමාවක් පැනවීම හා ඒ අවශ්‍යතාවය ආවරණය කරගැනීමට වෙනත් විකල්පයක් ඉතිරි නොකිරීමයි.

ආගමික විනයගත කිරිමකට යටත් කිරීමේ මාවතක් ඔස්සේ සමාජය ශික්ෂණය කල හැකිය යන පසුගාමි උපාය මාර්ගයක් වෙත දේශපාලඥයින් හා බලධාරීන් තල්ලු කොට ඇත්තේ මේ වන විට රටේ බලවත්ව ඇති අන්තවාදී ආගමික හා ජාතිකවාදී සංවිධාන විසිනි. පොදු සමාජයේ පරිකල්පනයත් මෙවැනි තීරණ වඩා සතුටින් භාරගන්නා පසුබිමකින් නිර්මාණය වී ඇති නිසා මෙවැනි දේ අරබයා ඵලදායී සංවාදයන් බිහිවන්නේද නැත.

සමාජයක් ශික්ෂණය කල හැක්කේ, යහපත් අධ්‍යාත්මික හා සංස්කෘතික සෞඛ්‍ය සම්පන්න දේහයක් බවට පත් කළ හැක්කේ ආගමෙන්ද නැතහොත් වෙනත් සමාජමය මාවතකින්ද යන්න විමසා බැලීමට අවශ්‍ය තරම් විශ්ලේශ්ණාත්මක මෙවලම් ලෝකය සතුව ඇත; එමෙන්ම අපට එවැනි යම් තක්සේරුවකට, සමාලෝචනයකට පැමිණීමට අවශ්‍ය තරම් අමුද්‍රව්‍යද, අත්දැකීම ද ඉතිහාසය පුරා ඇත.

නමුත් එවැනි විධිමත් හා නිවැරදි තීන්දුවකට හෝ ක්‍රමවේදයකට එළැඹීමේ වුවමනාවක් හා ප්‍රඥාවක් ඇති බවට මෙහි දී ද ප්‍රකට කොට නැති බව පැහැදිලිය.

සමාජයක් යනු සාමූහික සත්තාවකි. ආගම් බොහෝ දුරට ආත්ම මූලිකය. සමාජය තම ඉතිහාසය පුරා අත්පත්කර ගනු ලැබූ දැවැන්ත භෞතික ප්‍රගතියත් [ඊට අඩු] සාරාත්මක [මානුෂීය] ප්‍රගතියක් සඳහා මූලික වූයේ ශ්‍රමය හා සාමුහිකත්වයයි. සමාජය යන ප්‍රපංචයේ ඉදිරිගාමි ගතිකත්වයත්, ආගමික දේවලුත් අතර ඇතු නොපෑහීම අපට මෑත ඉතිහාසයෙන්ම උගත හැකිය. [වඩාත් ආගමික වූ මුස්ලිම් සමාජයන්ට අත් වී ඇති ඉරණම අපට වුවමනාවටත් වඩා පාඩම් උගන්වා ඇත]

මෙම ආගමීකරණය නිසා අත්වෙමින් ඇති විපාකයන්ට තවත් උදාහරණ එකතු කරමින් පකිස්ථානයේ "විකිපීඩියා" අන්තර්ජාල විශ්වකෝෂය හා ෆේස්බුක් අන්තර්ජාල හමුව තහනම් කිරීමටත්, ඉන්දුනීසියාවේ කාන්තාවන්ට දිග කලිසම් ඇඳීම තහනම් කිරීමටත් එම රජයන් තීන්දු කොට ඇත.

අනෙක් අතට මෙලෙස සිදුවන ආගමීකරණයක ප්‍රති ඵලය වන්නේ ආගමික රේඛාවන් ඔස්සේ සමාජය විභේදනයයි, නමුත් විය යුත්තේ සමාජය සාමුහීකරණයයි;සමානුයෝජනයයි.

ඉරිදා දිනය ලමුන්ටත් සිසු සිසුවියන්ටත් ක්‍රීඩා කිරීමට, අතිරේක පොත පත , සාහිත්‍යය, කලාව ඇසුරුකිරීමට, යම් නිර්මාණාත්මක කාර්යයන්හී/ අභ්‍යාසයන්හී නියැලීමට, විනෝද චාරිකාවක් යාමට, පාරිසරික වින්දනයක් [nature trial] ලබා ගැනීමට, ඥාති -මිත්‍රාදීන් සමග, සමාජය සමග සමානුයෝජනය වීමට අවශ්‍ය පෙලඹවීම, අවකාශය ලබා දිය යුතුය යන්න අපගේ යෝජනාවයි. විෂය කරුණු වල අන්තර්ගත සම්බන්ධය වටහා ගැනීමටත්, ලෝකය හා ජීවිතය ඉගෙනුමටත් ඉහත කී බාහිර ක්‍රියාකාරකම් හා අත්දැකීම් ඔස්සේ සිසුන් හට අත්‍යවශ්‍ය කවුළුවක් විවර වේ.

අනෙක් අතට පසුගිය දශකය යනු මෑත කාලීනව ආගම යන්න අපේ රටේ සමාජ පරිකල්පනය තුල වඩාත් අධිනිශ්චයට පාත්‍ර වූ වකවානුවයි; පන්සල් උපාසකම්මලාගෙන්ද, ළමා-තරුණ පරම්පරාවෙන්ද, මධ්‍යම පාන්තිකයින්ගෙන්ද පිරී ගිය වකවානුවයි. සියළු ජනමාධ්‍යවලත්, ආයතන වලත්, සමාජයේ දෛනික ජීවිතය තුලත් ආගමික දේවල් වලට වැඩිම ඉඩක්, වැඩිම කාලයක් වෙන් කර තිබූ වකවානුවයි. එහෙත් ඊට සාපෙක්ෂව ලාංකිකයා විනය ගත වීද? ශික්ෂණ ගත වීද? මානුෂීය හර පද්ධතීන්ගෙන් පෝෂණය වීද? බුද්ධිමත් වීද? නැත.

එනිසා මෙවැනි අත්තනෝමතික හා හානි ගෙනදිය හැකි තීන්දු ගැනීමට පෙර නිසි සමාලෝචනයක්, විග්‍රහයක්, විමර්ෂනයක් කල යුතුය යන්න යලි යලිත් අවධාරණය කල යුතුය.

-ලේකම්
ශ්‍රී ලංකා හේතුවාදී සංගමය
2010-06-08
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Sri Lankan Education, Banning Tuition Education in Sri Lanka
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
Unknown මෙහෙම කියනවා :
BoondiArticles.. Amazing :)

කිවුව වෙලාව- 2011-05-09 01:43:45
අනුෂ්ක තිලකරත්න මෙහෙම කියනවා :
apinam irida daham pasaluth giya ude waruwe. hawas waruwe tuition nuth giya. oya weda dekama kara gattha. daham pasalen lebunu adhyapanaya wena kisima thenakin labanna behe. eeth "daham pasal palayaw" kiyala neethi daana eka agamika anthawadee wedak. mehema gon part danna deyak nehe ne. daham pasal yanna one kena irida ude waruwe daham pasal yannai hawas waruwe saha sathiye ithiri dinawala thamange tuition tika organize karagatthama iwarane. mata terenne neththe mechchara sarala dekata me heti nanne ei kiyala....

hebei mehema deyak mama hithanawa..daham pasal adhayapanaya wadath kramawath saha piligeneemak lebena thenakata path kireema awashayayi.ethakota tuition wageema ekatath nirayasayenma yanna lamai pelambenawa. apee pasal waladi eka unaa.

Posted by අනුෂ්ක තිලකරත්න to බූන්දි|BOONDI at 7 July 2010 05:36


කිවුව වෙලාව- 2010-07-07 23:28:24
Anonymous මෙහෙම කියනවා :
Dan iridata aniwaryayenma daham pasal yanna kiyala kiyanne kawuda?

meka liyana lekakaya mehema kiyanawa
"ඉරිදා දිනය ලමුන්ටත් සිසු සිසුවියන්ටත් ක්‍රීඩා කිරීමට, අතිරේක පොත පත , සාහිත්‍යය, කලාව ඇසුරුකිරීමට, යම් නිර්මාණාත්මක කාර්යයන්හී/ අභ්‍යාසයන්හී නියැලීමට, විනෝද චාරිකාවක් යාමට, පාරිසරික වින්දනයක් [nature trial] ලබා ගැනීමට, ඥාති -මිත්‍රාදීන් සමග, සමාජය සමග සමානුයෝජනය වීමට අවශ්‍ය පෙලඹවීම, අවකාශය ලබා දිය යුතුය යන්න අපගේ යෝජනාවයි."

habayi me uththamayata penne na irida tiyushan dana eken oya ,kiyana de itu wenne na kiyala. oya kiyana de itu wenna nam iridata hama tiyushan ekama nawaththala kamathi kenekta kamathi deyak karanna ida denna ona. daham pasal yana aya yayi. trip yana aya ehema yayi. poth balana aya ehema karayi.

warapitiya mahaththayo, na gannawa kiyanne mewata thama

Posted by Anonymous to බූන්දි|BOONDI at 7 July 2010 05:22


කිවුව වෙලාව- 2010-07-07 23:28:06
Pathum මෙහෙම කියනවා :
kalochita lipiyak

කිවුව වෙලාව- 2010-06-28 01:00:12
දර්ශන මෙහෙම කියනවා :
ආගමෙන් යෝජනා කරන වෙනම මාර්ගයක් තියෙනවා. ඒක කරගන්න බැරි නිසානේ නීතිය දාන්නේ. ඒ කියන්නේ නීති දානකොටම ආගම අසාර්ථකයි කියා තහවුරු වෙලා ඉවරයි. අද රට පාලනය කරන තක්කඩි තමන්ගේ පාලිතයෝ අමු මැට්ටෝ බව තහවුරු කරගන්න ගන්න තව මේ වගේ දේවල් කරයි. ආගමික ස්ථානවලට යෑම, වන්දනා-මාන කිරීම, එතකොට මතක ඇතිව දාන සැපයීම...මේ ඔක්කොම වහුකුණු අනිවාර්ය කරන්න නීති ගේන්න වෙනවා. මොකද ආගමිකයෝ හැමෝම දන්නවා තමන්ගේම කෙප්ප වුණත් තමන්වත් විශ්වාස කරන්නේ නැහැ කියලා. තව දෙයක්- මේ ටියුෂන් වෙනුවෙන් පෙනීහිටිනවා නෙවෙයි. ටියුෂන් තියා ඉස්කෝලේ, විශ්ව විද්‍යාලෙන්වත් ලැබෙන 'අධ්‍යාපනයක්' නැහැ.ඒවත් ඔක්කොම ලොක්කෝ කියන දේ වමාරණ තරමට ආගමික වෙලා තියෙන්නේ. ඒ නිසා ඇත්තටම අධ්‍යාපනය ගොඩනගන්න ඕන ඇත්තෝ මේ ආගමිකකරණය එතැනින් අයින් කරගන්න විදියක් හිතුවනම් හරි.

කිවුව වෙලාව- 2010-06-19 00:50:27
MIHINDU THUDATHIHI මෙහෙම කියනවා :
good article

කිවුව වෙලාව- 2010-06-18 03:17:43
දුෂාන් මෙහෙම කියනවා :
ඉරිද දිනයන් වල පන්ති නවත්වන එකෙන් සිද්ධ වෙන යහපතක් නම් පේන්න නැ. මේ පනත සම්මත කරගත්ත ඇයොන්ට ඉතින් කියන්න වචන මා ලග නෑ. ඉරිද දවසෙ පන්ති නවත්වන්න හේතුව දහම්පාසල් නෙ. දහම්පාසල් යන්න කැමති නැති එකා කොහොමත් යන්නෙ නැ. මේ වැඩෙන් පහර වදින්නෙ මධ්යතම පාන්තික මිනිස්සුන්ට තමා. ගොඩක් ලමයි ඉන්නව හැතැම්ම 100 ගනන් ඇත ඉදන් එන අය.මේ වැඩේ නිසා එ ළමයින්ට සිද්ධවෙන්නෙ ලොකු අසාදාරනයක්. මේ වැඩේ කොහොමත් හරියන්නෙ නෑ

Posted by දුෂාන් to බූන්දි|BOONDI at 17 June 2010 01:56


කිවුව වෙලාව- 2010-06-17 03:17:40
Senaka Kapurubandara මෙහෙම කියනවා :
@ඉලංදාරියා

lankawe adyapana kramaya thiya kolaba kakkussi wala wathura bassawana kramayawath hariyata kriyathmaka wenawada?

tution nathnam lamayi anathayi. mewa nikan janapriyawadi gonpaat.. ali baba saha horu hathaliha sumanekata sarayak me wage gon pat ekak danawa rate thiyena anik prashna amathaka wenna..

me anduwayi iifa cricket match ekeyi wenasak naha...

thaththa hemin ball karanawa

bappalayi puthayi sixer gahanawa...

Posted by Senaka Kapurubandara to බූන්දි|BOONDI at 15 June 2010 23:01


කිවුව වෙලාව- 2010-06-16 00:02:34
ඉලංදාරියා මෙහෙම කියනවා :
මම හිතන්නේ නැහැ දහම් පාසලක් තුලින් මුලද්ර්මවාදින් බිහිකරනවා කියලා...ඒමගින් කියලා දෙන්නේ තමන් අදහන ආගම වෙන්න පුලුවන්..නමුත් සමජයක් තුල ජිවත් වෙන්නඕන ආකාරය කියලා දෙනවා එවගෙම .... සමකාමී බව සහජිවනය...එවගෙම බෙදාහදාගෙන ජිවත් වෙන්න.....පරිසරයට ආදරයකරන්න කියලා දෙනවා....මම හිතන්නේ මේ තීරනය ලන්කාවට වැදගත්.....ලන්කාවේ අද්‍යාපන ක්‍රියාවලිය හරි ආකාරව සිදුවෙනවානම්..ඇත්තටම අමතර පන්ති අවශ්‍ය නැහැ කියලයි ම්ගේ පුද්ගලික මතය.....

Posted by ඉලංදාරියා to බූන්දි|BOONDI at 15 June 2010 22:54


කිවුව වෙලාව- 2010-06-15 23:58:03
Senaka Kapurubandara මෙහෙම කියනවා :
KAS kiyanawa...

මහින්ද ජනාධිපති තුමාට මෙරට දියුණු කිරීමට අවංක උවමනාවක් ඇතත් ඔහුගේ ආණ්ඩුවට එක් කරගෙන ඇති මූලධර්මවාදී පිරිස් (හෙල උරුමය වැනි) නිසා මේ තත්වය ඇති වී ඇත.


hapoyi mokata kiyanawada? ethumata puduma uwamanawak thiyenne rata diyunu koranda. kochchara uwamanada kiyanawa nam ethumata awurudu 12th madi wela inne.

nikan laawata kade yanna epa sahodaraya. bageta kade yanna epa. yanawa nam sampurnayen yanna.

hela urumayeyi mahinda rajapakshageyi kisima wenasak naha. api neme kiyanne. leek wan u.

me kiyanne supurudu bayilema thama... mekama thama victor ivon kiyana mahaththaya kiyannet..

mahinda mewa danne naha.. mahindage wate inna ewun thama serama karanne..
mahinda baba...

mahaththayo digatama mehema ethuma nalawanna...

eka athakata ethumata mukthiye wimukthiya thiyana handa hudi janaya kiyana booruwanta karanna dekuth naha mewata..

Posted by Senaka Kapurubandara to බූන්දි|BOONDI at 15 June 2010 22:33


කිවුව වෙලාව- 2010-06-15 23:35:05
KAS මෙහෙම කියනවා :
ආගම මතම යැපීමෙන් සමාජයක් හෝ රටක් දියුණු කළ හැකි යයි සිතන්නේ නම් එය සම්පූර්ණ මුලාවකි. විශේෂයෙන්ම විද්‍යාව අතිශය දියුණු මෙවැනි යුගයක මේ සදහා දරන උත්සායක් පල නොමැත්තකි.

රටක් ආර්තික වශයෙන් දියුණු වනවා සේම සමාජයීය වශයෙන්ද දියුණු වීම අත්‍යවශ්‍යය කරුණකි. නමුත් ඒ සදහා ගනු ලබන මෙවැනි තීරණ නිසා සිදුවන්නේ සමාජය සමාජීය වශයෙන් දියුණු වීම පසෙක තබා ආගම් වශයෙන් බෙදී යාමයි.

පසුගිය අවුරුදු කීපයක සිට මෙරට පසුගාමී පිළිවෙතක් අනුගමනය කරමින් නැවතත් වැඩවසම් යුගයේ ලක්ෂණ හදුන්වා දීමට ගන්නා උත්සාහයන් දැකිය හැකිය. මහින්ද ජනාධිපති තුමාට මෙරට දියුණු කිරීමට අවංක උවමනාවක් ඇතත් ඔහුගේ ආණ්ඩුවට එක් කරගෙන ඇති මූලධර්මවාදී පිරිස් (හෙල උරුමය වැනි) නිසා මේ තත්වය ඇති වී ඇත.

Posted by KAS to බූන්දි|BOONDI at 15 June 2010 22:12


කිවුව වෙලාව- 2010-06-15 23:26:57
Abraham මෙහෙම කියනවා :
munta pissssuuuuuu!!!!


කිවුව වෙලාව- 2010-06-15 22:12:22
Sahan මෙහෙම කියනවා :
meka dan ledak lankawe. ban kara gena kara gena gihilla rajjuruwange wangediyayi mole gahayi ithuru wenda serama ban karayi wage.

ane kale wane wase.....


කිවුව වෙලාව- 2010-06-15 22:09:53
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
තාරක වරාපිටියගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
සිංහලයා වඳ වෙමින් යනවද?
වෙසෙස්
ඡ්‍යෝතිෂය පදනම්වන්නේ ව්‍යාජ දෘශ්‍ය මායාවක් මතය!
අදහස්
මේ "අහවල් FM" වහුකුණු රේඩියෝවයි!
අදහස්
අපේ මධ්‍යම පන්තියේ නුතන සංස්කෘතික විලාසිතාව!
අදහස්
ගල්කිස්සේ ප්‍රහාරය: අන්තවාදයේ නරුම මුහුණුවරයි!
තවත් අදහස් බූන්දි
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
ඒ ඇගේ අහසයි!
කාලෝ අයංතේ
[සරදගේ ලියුං හැකින්ස්]- හීන දෙවියන්වහන්සේගෙන් ලියුමක්!
බූන්දි නව ඊමේල් ලිපිනය- editorial@boondi.lk
BoondiLets
හැරී පැච් කියයි.
"යුද්ධය" යනු සංවිධානාත්මක මනුෂ්‍ය ඝාතනයකි; අන් කිසිවක් නොවේ!

[-හැරී පැච් යනු පළමු ලෝක යුද්ධයේදී සටන් වැදුනු අය අතරින් ඉතිරිව සිටි පිරිසෙන් දිගුම කලක් ජීවත් වූ... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කතා-බස්| "පියවරු සහ පුත්තු"- සුමති සිවමෝහන් සමග කතාබහක්

8-Mins

(සමන් එම්. කාරියකරවන) මේ වසරේ මාර්තු මාසයේ දී ඉන්දියාවේ හයිද්‍රාබාද්හි පැවති ඉන්දියානු ලෝක සිනමා උලෙළේ දී හොඳ ම චිත්‍රපටයට හිමි ජූරි සම්මානය දිනා... [More]
කතන්දර| "අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!" [ළමා කාටූන් වීඩියෝව]

42-Secs

"අලි සෙල්ලං හා ලෙල්ලං!"- පොඩිත්තන්ට විනෝදාත්මක කතන්දරයක් [කාටූන්]- Sanjiv Jaiswal 'Sanjay' ලියා, Ajit Narayan සිත්තම් කළ 'Playtime' ඉන්දියානු ළමා කතන්දරයේ... [More]
පරිවර්තන| මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ

59-Secs

(විලියම් ශේක්ස්පියර් | චින්තා පවිත්‍රානි) මගේ බිරිඳගේ ඇස් හිරු වගේ නෑ
පබළු ඇගේ දෙතොලේ රතට වඩා බොහෝ රතු පාටයි
හිම සුදු වී නම් ඇගේ පියයුරු අවපැහැ මන්ද?

කෙස් වයර් වී නම් ඇගේ හිසේ කළු වයර් වැවේ
මා රෝස, රතු හා සුදු පෑ රෝස මල් දැක තිබේ,... [More]
කවි| සටහන්ය; සුන්දර ගමක; මළගෙයක...

11-Secs

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) සුදු රැළි පාලම්ය මග
කිඳුරා නිදිය සාලයෙහි

විඩාබර වූ ඉකියකි
අම්මෙකි
ආදරේ බර ඉල්ලාගෙන... [More]
කවි| ගරු අධිකරණයෙන් අවසරයි..!

46-Secs

(ජනිත් විතාරණගේ) අත තබා දිවුරන්න පුළුවන් ස්වාමිනි බොරු නෙවෙයි කියලා
මැරෙන්නට හිත හදාගෙන මම රේල් පාරෙත් ලැගන් ඉඳලා
කෝච්චිය දුර ඈත එනකොට තාත්තගේ බොන බෙහෙත් මැවිලා
කරන්නම වෙන දෙයක් නැති තැන ගියේ එතනට අම්මපල්ලා

පහන් කොච්චර එළිය දුන්නත් කැඩුන පසු කුණු ගොඩට හින්දා... [More]
වෙසෙස්| සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!

2-Mins

(සදර්ශී කුසුම්වර්ෂා රණසිංහ) සමහර ගැහැණු- පිරිමි ජීවිතයේ බොහෝ මධුර දෑ සඟවාගෙන ඇවිදින පොත් බඳු ය. නැත්නම් තාලයක් ඇති කවි බඳු ය. හුදෙක් මනුස්ස... [More]
අදහස්| කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) අපේ රටේ මාධ්‍ය සංස්කෘතිය පවතින්නේ කුණු වී දුඟඳ හමන තත්ත්වයක බව අමුතුවෙන් පැවසිය යුතු නැත. එය අපේ රටේ දේශපාලන සංස්කෘතිය... [More]
අදහස්| දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!

16-Mins

(ඩෙස්මන්ඩ් මල්ලිකාරච්චි) කාල් මාක්ස්ගේ 200 වෙනි උපන්දිනය කොළඔ මහවැලි කේන්ද්‍රයේදී පසුගිය 11 වෙනි දින සමරනු ලැබුවේ කාල් මාක්ස්ගේ ප්‍රාග්ධනය කෘතියේ 3 වෙනි... [More]
Cine| ස්ත්‍රී සිත් පෙන්වන වෛෂ්ණාවී පිළිබඳ පසු විපරමක්

13-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) මෙම ලිපිය ආචාර්ය ලෙස්ටර් ජේම්ස් පීරිස්ගේ අදහස පරිදි සුමිත්‍රා පීරිස් විසින් නිෂ්පාදනය කරන්නට යෙදී, මෑතකදි තිරගත වූ වෛෂ්ණාවී සිනමාපටය සම්බන්ධයෙනි.... [More]
Cine| Gifted Hands: The Ben Carson Story- මිනිස් බව නිර්මාණය කළ හැක්කේ මිනිසුන්ටම පමණි!

4-Mins

(වජිර කාන්ත උබේසිංහ) මල් පිපෙන එකයි මිනිස්සු හැදෙන එකයි වෙනස්. මොකද මල් කොච්චර ලස්සන වුනත් මල් පුබුදුවන්න අවශ්‍ය ජලයයි, සුර්යාලෝකයයි විතරයි. මේවා කොපමණ... [More]
කවි| සර්ධාවෙන් ලියන වග නම්

36-Secs

(අමිල නන්දසිරි) අපි පුතේ දුර ඈත වන්නි හත් පත්තුවේ
පාන්දර බස් එකෙන් පෝලිමට එක්වුනේ
වැඳ පුරුදු මුදු මීට පෙරත් මුතියංගනේ
බුදුන් වැඩි බිම බුදුන් දකින්නට පෝලිමේ

අස්වැන්න කැපෙන මහ ගමට එන ලොරි කඩේ... [More]
කවි| යෞවනය!

25-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) යෞවනය! ඇති තරම් හිනහා වී ඔබ ඉන්න
මැදිවිය බර වැඩී කෙනෙකුට
දරන්නට බෑ ඒ තනියම
දහක් අතරෙත් තනි වියහැකි බැවිනි.

පාට තවරා ගත්තු ගහකොළ... [More]
සිත්තර| "දූපතෙන් එහා කලාව ගැන අවදියෙන් ඉන්න වෙනවා!"- ප්‍රගීත් රත්නායක

5-Mins

(කසුන් සමරතුංග) චිත්‍රයක් යනු නිහඬ කවියක් යැයි කියනු ලැබේ. එනයින් ගෙන බලන කල ප්‍රගීත් රත්නායක යනු කැන්වසය මත, අපේ පරපුරේ නිහඬ කවි... [More]
කතන්දර| "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි"- සෝවියට් ළමා කතන්දරය [වීඩියෝව]

14-Secs

මෙන්න තවත් ලස්සන සෝවියට් රුසියානු කතන්දරයක් [පොඩිත්තන්ට කාටූන්] වී. සුතේයෙව් ලියා සිත්තම් කළ "කුකුළු පැටියයි තාර පැටියයි" ළමා කතන්දරයේ සිංහල... [More]
වෙසෙස්| සමාජවාදයේ සහ ධනවාදයේ දත්තවාදී කියවීම

5-Mins

(සරද සමරසිංහ) මානව සමාජයේ ඉතා සුවිශේෂ හැරවුම් ලක්ෂ්‍යයන් දෙකක් වන සමාජවාදය සහ ධනවාදය දත්තවාදී දෘෂ්ටිකෝණයෙන් කියවාගත යුතු බව ඉතිහාස හා සමාජ විද්‍යා... [More]
කතන්දර| විරාම ලකුණු

7-Mins

(යශෝධා සම්මානි ප්‍රේමරත්න) "රායා, ඔයාට තේරෙනවද මම කියන දේ?" මම එකපාරටම පොළොවට වැටුනා. පොළව තිබුනේ බිම් මට්ටමට තට්ටු විසි එකක් උඩින්, කලබල නගරයක... [More]
කවි| හැරයාම

13-Secs

(තරින්ද්‍ර ගලහේන) නටුවකින් ගිලිහී වැටෙන
දුඹුරු පතක වන්
සොඳුරුවූ දුක්මුසු බවක් ඇත
ක්ෂය වෙමින් යන
සෑම ආදරයකටම...... [More]
ඔත්තු| කවි පොත් තුනක්- මැයි 26

11-Secs

ටිම්රාන් කීර්තිගේ "පෙම්බරියගෙන් වෙන් වුණ ලූලෙක් හැරෙයි ඇලකට", දිමුතු ප්‍රදීප් පෙරේරාගේ "ගඟුලක් ව නවතිමි", ඩොමිනික්... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook