Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
වෙසෙස් බූන්දි
පිටුවහලේ ලේඛකයා| ජයසේන ජයකොඩි
බූන්දි, 03:44:24
නූතන ලාංකීය බෞද්ධ සාහිත්‍යයේ ප‍්‍රඥා මාර්ගය අනුදත් සයිමන් නවගත්තේගම මින් වසර කීපයකට පෙර සිය ආයුසංස්කාරය අත් හලේය. එලෙසම නූතන ලාංකීය බෞද්ධ සාහිත්‍යයේ භක්ති මාර්ගය අනුදත් ජයසේන ජයකොඩි මින් දින කිහිපයකට පෙර සිය ආයුසංස්කාරය අත්හලේය.

සුජිත් අක්කරවත්තට අනුව සයිමන් ශ‍්‍රී රාහුල හිමියන් සේ නූතන ජයවර්ධනපුර ස්ථානගත විය. ජයසේන ජයකොඩි වීදාගම හිමියන් සේ හොරණ ස්ථානගත විය. මේ දෙදෙනා ම සරාගිකත්වය මිනිස් මනස මඩින ආකාරය විවරණය කළෝය. 70 දශකය වන විට සිංහල යතාර්ථවාදී නවකතාවේ වියළිභාවය ඉස්මුරුත්තාවට අවුත් තිබිණි. එයට ඇරුමැසිවාදී ළතෙත් බවක් එක් කළේ ජයසේන ජයකොඩිය. ඔහු ජී.බී.ගේ සාහිත්‍ය ව්‍යාපාරයේ ස්ර්පිලාකාර වූ වර්ධනීය අවස්ථාවක් සනිටුහන් කළේය.

ඔහුගේ ගමන් මඟ ගැන විවිධ වූ විවරණ ඇතත් එවැන්නකට මේ කාලය හෝ දීපය නොවේ. එබැවින් එවන් විවරණයකට මා තුළද සූදානමක් නැත.

තමා සමඟ සම්මුඛ සාකච්ඡාවකට ජී.බී. ඒ කාලේ රුපියල් 300 ක් මිළ නියම කළේය. එහෙත් ජයසේන ජයකොඩිට තමාගේ මිළ නියම කළ නොහැකි විය. ඔහුගේ පොත් බුරුතු පිටින් ප‍්‍රකාශ වූවද . පාඨකයෝ ඒ වටා රොද බැන්ද ද, ඒවා විදේශ භාෂාවන්ට පරිවර්තනය වූවද ඔහුට නම් සෙතක් නොවීය. ඔහුගේ මෘත ශ‍්‍රමයෙන් සංකේත ප‍්‍රාග්ධනයෙන් තර වූයේ ඔහුගේ මඩිය නොවේ. ප‍්‍රකාශකයාගේ මඩිය තරවීම පසෙක තබා පූජනීය දේශපාලනයක් කරා යන සටන් පාඨය ඔස්සේ ඔහුගේ සාහිත්‍ය ව්‍යාපාරය අද්‍යතන මූලධර්මවාදී රැල්ලට කරබදු විය.

එහෙත්, ඔහුට කියාගන්නට බොහෝ දේ තිබුණි. ඔහුගේ මුවින් එය දොට්ට පනින විට මම තිගැස්සී ගියෙමි. බුදුන් සියල්ල අත්හැරීම උදෙසා යොදා ගත් චීවරය නූතන සිංහල භික්‍ෂුව සියල්ල අත්කර ගැනීම සඳහා මාර්ගයක් කර ගෙන ඇති බවද, නූතන සිංහල බුදු දහම වනාහී බුදුන්ගේ නොව දෙව්දත්තරගේ බුදු දහම බවද හේ කීය. අජාසත්ත සමඟ එකතුව දෙව්දත් විසින් ගොඩනැගූ රාජ්‍ය බුද්ධාගම මහා විහාරය විසින් මහායානය මර්දනය කිරීමෙන් පසු අද දක්වා පැවතෙන බවද හේ කීය . සැබෑ බුදු දහම ථෙරවාදයෙහි නොව මහායානයෙහි ශේෂව පවත්නා බව හේ දැඩිව විශ්වාස කළේය. ඔහු අවසන් කාලයේ උන්නේ පනස් හයේ පෙරළියෙන් ඇති කළ විනාශය පිළිබදව ලිවීමේ නොතිත් උවමනාවෙනි. එහෙත් ඒ නොලියාම ඔහු යන්නට ගියේය. මෑතකාලීනව රට තුළ ඇති වූ සමාජ දේශපාලන ප‍්‍රවාහය ඔහුව මහත් සේ කම්පනයට පත් කළේය.

‘සමන් කුමාරලව ආශ‍්‍රය කරලා සර් නරක් වෙලා’ කියලා කට්ටිය කියයි. ඔහු සමඟ මධුවිතක් තොල ගෑ මොහොතක මා කීවා මට මතකය.

ගැමි සමාජය විෂය කර ගත් නමුත් ඔහු ගැමියාගේ කුහකත්වය සියුම්ව විවරණය කළේය. ඒ කුහකත්වයෙන් පීඩා වින්ද ඔහුට මහරගම වැනි නගරයක ජීවිතය පවා පීඩාකාරී විය.

ඔහුට මහා පාඨක සමාජයක් විය. මහා ප‍්‍රකාශකයෝ සිටියහ. එහෙත් ඔහුට තම ප‍්‍රඥා පාරමිතා සූත‍්‍රය දේශනා කරන්නට කාලය, දීපය හෝ දේශය නොවීය. ඉන් ඔහු පීඩා වින්දේය. බුදුන් අවසන් මාස කීපය ගත කළා මෙන්ම අසරණත්වයකින් ඔහුද පීඩා වින්දේය. මහ අනඳ හිමි සේ ඔහු අසල හිටියේ ඔහුගේ බිරිය මිස ඔහුගේ සාහිත්‍ය ව්‍යාපාරයේ දේශපාලන අස්වැන්න නෙලා අටුකොටු පුරවා ගත්තවුන් නොවේ. අමාවැස්ස නවකතාවේ බුදුන්ට නිගන්ඨ නාථපුත්තයන් හමුවන අවස්ථාව නිරූපනය කරන ආකාරය ජයසේන ජයකොඩි ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදයට, බහුත්වවාදයට, අනෙකාගේ සංස්කෘතියට මතවාදයට ගරු කළ තරම මොනවට කියා පායි. එහෙත් ඔහුගේ සාහිත්‍යය මූලධර්මවාදයට පාවඩයක් බවට පත් වීම ඓතිහාසික සරදමක් විය. ඒ සරදමින් ඔහු පීඩා වින්දේය. අනෙක් අතින් මාර්ග ඵල ලැබූවෙකු සේ ඔහු සියල්ල අත්හලේය.

ආර්ථික වශයෙන් ඉතා අසීරු තත්වයකට වැටී සිටියදී පවා ඔහු හිසකෙලින් තබාගෙන දන්සල් වඳින්නට නොගොස් , මහ වාසලේ ඇරයුම් අලූයම කෙළපිඩක් සේ පසෙකලා , නිරිඳුන් ඇරයුමම අනෙකෙකුට සතුටක් අභිමානයක් වෙද්දී එය සැඟවිය යුතු ලැජ්ජාවට කරුණක් සේ සැලකීය.

වැඩිහිටියන්ට දණ නමස්කාර කිරීමේ සිරිතක් මා තුළ කිසිදා නොවීය. එහෙත් මේ අහිංසක මිනිසා හමුවූ පළමු දින මධුවිතක් තොල ගා සමුගනිද්දී මම ඔහුට දණ නමස්කාර කළෙමි. අප සේම පිටුවහලේ සිටි උත්තර මනුෂ්‍යයාණනි , ඔබට යළිදු එලෙසින්ම මෙලෙස නමස්කාර කරමි. 71 සිරගෙදරදී ඔබ පසක් කර ගත් මහා සත්‍යය අපි මෙම මහා මහාමාරි සමයේ පසක් කරමින් සිටිමු.

‘රුසියාවට මා උවමනායි ? නෑ පෙනෙන හැටියට රුසියාවට මා උවමනා නෑ’
බසාරොව් -පියවරු සහ පුත්තු - ඉවාන් තුර්ගෙනෙව්

19-07-2010
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- K K Saman Kumara on Jayasena Jayakody, Sarpaya
පැරණි මාදිලියෙන් ලැබුණු ප්‍රතිචාර-
විචිත්‍ර මෙහෙම කියනවා :
ජයසේන ජයකොඩි ධර්ම මාර්ගය අනුදත් අපූර්ව ලේඛකයා.. සමාජය දවන පොත් ලියැවෙන කාලයක මිනිසුන්ව නිවාලන පොත් ලියූ ඔහු අපූර්වතම මිනිසෙක්.ඔහුගේ සේවය සම්පූර්ණ කිරීමට ප්‍රසන්න ජයකොඩිට ශක්තිය ධෙර්යය ලැබේවා!

කිවුව වෙලාව- 2011-11-27 22:23:57
Sahan R මෙහෙම කියනවා :
wishishtayekgen wishishtayek gana wishishata wiwaranayaki

කිවුව වෙලාව- 2010-07-28 00:48:03
A. Amarasekara මෙහෙම කියනවා :
he was one of the best novelist sri lanka ever produced. read few interesting facts on Jayakodi from sarpaya's article. thanks saman.

කිවුව වෙලාව- 2010-07-21 23:00:44
Alawaka මෙහෙම කියනවා :
පරව ගිය මුත්
පුසුඹ පැතිරෙන
පිච්ච මලටයි
මේ ප්‍රණාමය........!


කිවුව වෙලාව- 2010-07-21 05:51:52
Hashitha Abeywardana මෙහෙම කියනවා :
මේ වගේ උපසංස්කෘති ගත ලේඛකයින් ගැන මොකක්ද කරන්න පුලුවන්. ඒ අයවිසින් අනුගමනය කළ සරළ කතා රීතීන් හා සරළ කතා ප්‍රවෘත්ති නිසා කියැවෙන මහා කතා ගෝචර නොවෙන්නේ 1980 දශකයේ දිවයින පුවත් පත විසින් ඇති කරපු ප්‍රබුද්ධ කලා වහන්තරාවෙන් අපේ ඇස් වැහිලා තියෙන හින්දද? සරත් ආරියරත්න [70 කොළනිය] ඇල් ඩී මැන්දිස් [නස්පැත්තිය, දිනපාලගෙ කතන්දරේ]උළු ගෙදර ආරච්චිල [ඇන් ටී කරුණාතිලක] වගේ ලේඛකයින් ගැන අපි අමතක කරලා ම දාලා නේද?

ඇන්තනී ජීවා 1992 දවසක මෙහෙම කතාවක් කිව්වා, ඔයාලා ගෝර්කි, කැමු ගැන නෑදෑයෙකුටත් වැඩිය හොඳින් දන්නවා, යාපනේ ඉඳන් ලියන ඩොමිනික් ගැන දන්නෙ මොනවද? මේ ප්‍රශ්නේ මගේ ඔලුවේ අදත් කැරකෙනවා.


කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 04:08:20
ලොකු මෙහෙම කියනවා :
අවාසනාව මාලතී මේ හුඟක් පොත් කියවන්න තියා දකින්නවත් නොලැබීම. ඒක ඉතින් පිටුවහල් වීමේ වාසනාව තමයි. -ලොකු

කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 04:04:25
Kalpana Ambrose මෙහෙම කියනවා :
Ohu liyu ewain mama kiyawapu hondama potha "ෙගා්තම ගීතය'-Gothama geethaya ehi ena darshanaya saha Buddhist approach eken karana manasika vigrhayan
vishishtai... මහා කාව්‍යයක් වැනි ෙපාතක් Kiywanna gath mul kaledi ohuge poth monatharam kiyawa athda.... Visal darshanayak thibu minisun nivu minisek... Ebando miya noyathi...


කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 04:04:06
Hashitha Abeywardana මෙහෙම කියනවා :
මම උඩින්ම පෝස්ට් එක දාද්දි අපි නොදන්න ගස් හෙවණකදිත් මුණ ගැහී ඇති බව හිතුවේම නෑ.

එක වතාවක් තුසිත් අබේනායක ගේ මාතර ගෙදරදි පිච්චමල එතෙක් පල වෙලා තිබුණු කතා ශ්‍රෙණියම එකදිගට කියවපු දවස් කීපයක් මතකයි. මම ආපහු ඒ කතා ඔක්කොම මුල ඉඳන් කියවන්න ගත්තා.


කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 04:03:35
ලොකු මෙහෙම කියනවා :
ජයසේන ජයකොඩි ගැන මගේ මතකය තීන්ත සුවඳ නොගිය අළුත්ම අළුත් 'අස්වැන්න' පිටපතක් හා බැඳී තිබේ.

පොත අපේ විදුහලේ (වෙන්නප්පු​වේ ජෝශප් වාස්) පුස්ථකාලයෙනි. රත්නායක සර් අළුත් පොත් ගෙනා වහාම අළුත්ම පොත් තෝරා ගන්නට අපි පොරකමු. අස්වැන්න අතපත ගෑවේත් කියවුවේත් පිටකවරයක් දමා නැවත පුස්ථකාලයට බාර දුන්නේත් නැවුම් කතා ​ශෛලියක සුවඳ හිත පුරා ගිය බැවිනි.

ඒ හැත්තෑවේ දශකයේ ආරම්භය ලෙස මතක තිබේ. අ.පො.ස. සාමාන්‍ය පෙල පන්තිවල උගත් කාලයයි. තුන්හවුල හත්හවුල පරදවා ඉතිහාසගත ජයග්‍රහණයක් සමග ගම්බැදිවල මිනිස්සුන්ගේ සිත සතන් අළුත් ආලෝකයකින් පිරවූ කාලයයි. අපේ මිනිසුන් රජගෙදර පුටු මතට යැවීමුයි උන් උදන් ඈනූ කාලයයි.

ඒ දිනවල ජයකොඩිගේ කතා අතර තිබුණේත් ඒ සුවඳ බව මතකයි. දයාවංශ ජයකොඩි සහ සමාගම ජයසේන ජයකොඩිගේ පොත් ප්‍රකාශනය කළ වගත් යන්තමින් මතකයේ තිබේ.

සුගම සිංහලත් කතා බස් ​ශෛලියත් ඔහුගේ කතා කෙල්ලකගේ මුහුණක පින්තූරයක් කවරයට යොදා මුද්‍රණය වුනු කරුණාසේන ජයලත්, කුමාර කරුණාරත්න ආදීන්ගේ කතා පොතුත් මාටින් වික්‍රමසිංහ, ජී. බී. ආදීන්ගේ වියත් වියරණ පිරි කතා පොතුත් අතර නැවුම් ස්ථාවරයක් තැනූ බව මතකයි.

එදාත් අදත් අතර සිදුව ඈති දේ බොහෝය. ඒ සියළු විපර්යාස මැද කාලයේ කැලි කසල වලින් නොවැසුණු මතකයක් අදත් මම හඟිමි. ඒ වචන ගොනුකල මිනිසා පිටත් වී ගියද අදත් ​ඒ අකුරු අතර නැවුම් බවක් රැඳී තිබේයැයි හඟින සිත් තිබේයැයි සිතමි.

මගේ සිතිවිලි අතර අස්වැන්න අස්වැන්නක් වන්නේ එලෙසයි.

- ලොකු


කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 04:03:08
Koombiya මෙහෙම කියනවා :
deyi haamuduruwane..

කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 04:02:15
Jagath J Edirisinghe මෙහෙම කියනවා :
ජයසේන ජයකොඩි මහත්තයා ගේ ”පරසතුරෝ” එද්දි මම අපොස උසස් පෙළ පන්තියෙ. ඒ කතාවට මට පිස්සු හැදුණ කිව්වොත් හරියටම හරි. ඒ කාලෙ අපට චිත‍්‍රපටයක් හැදීමේ පිස්සුවක් තිබුණා. බූටෑවෙ රටේ රාළගෙ චරිතයට ගාමිණී ෆොන්සේකා මහත්තය යොදාගෙන වැඬේ කරන්නයි අපේ අරමුණ වුණේ. ගාමිණි එක්ක යම් හිතවත් කමක් තිබුණ, එම් එස් ආනන්දන්ගෙ බෑණා කෙනෙක් වුණ මගේ පන්තියේ හිටිය යාලූවෙක් එක්ක මම චිත‍්‍රපට සංස්ථාවට ගිහින් තිරනාටකයක් ලියන හැටි බලාගෙන ආවා. (ඒක දිග කතාවක්*

ඉතින් මං ජයසේන ජයකොඩි මහත්තයගෙ ”පරසතුරෝ” පොතෙන් තිරනාටකයක් ලිව්වා. වැඬේ ඉවර කරලා ජයසේන ජයකොඩි මහත්තයට ලියුමක් දැම්මා මේ වැඬේට අවසර දෙන්න කියලා. මේ පොත චිත‍්‍රපටයකට නගන්න දැනටම සූදානම් කියලා එ5තුම ාමට දන්වලා එවලා තිබුණා. ඒත් අද වන තුරු ඒ පොත චිත‍්‍රපටයකට නැගුණ බවක් මගේ මතකයේ නම් නැහැ.
අර මං ලිව්ව තිරනාටකයට මොකද වුණේ කියන එකත් දිග කතාවක්. ඒක මේ ප‍්‍රස්තුතයට අදාල නැති නිසා ලියන්න යන්නෙ නැහැ.

ජයසේන ජයකොඩි වගේ නිර්මාණකරුවන් බිහිවෙන්නෙ ඉතාම කලාතුරකින්. එතුමාගෙ අභාවය අපට විශාල පාඩුවක්.


කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 04:02:00
Hashitha Abeywardana මෙහෙම කියනවා :
අස්වැන්න 1850න් පසුව රයිගම් කෝරළය ආශ්‍රිතව ලියපු කතාවක්. ඒකෙ දෙවැනි කොටස රයිගම් පුත්තු වුනාට ඒවා ස්වාධීන නවකතා විදිහට ලියවිලා තියෙනවා. අඹුසැමියෝ, බැද්දේ ගෙදර, රන්කුකුලෝ ඉගිල යති වගේ නවකතා නිරූපණය අතින් හරිම ලස්සනයි. නැවත නැවත කියවන්න පුළුවන්. සමූහ ගොවිපළ කතා ලිව්වේ ගුණසේන විතාන මම හිතන්නේ.
පොරවල් මැරුණාම මිනී උඩදාන පත්තර ජයසේන ජයකොඩි ගැන නිහඬද? අනේ මන්දා.


කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 04:01:14
Koombiya මෙහෙම කියනවා :
Aswenna.....
Rayigam puththu....

and "Koti" kiyala ekak liwuwa neda?

hasitha....?


කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 04:00:50
Koombiya මෙහෙම කියනවා :
ජයකොඩි, කාලයක් මගේ ලෝකයේත් සාහිත්‍ය වීරයෙක්. කාලයක් තිබුණා ඔහුගේ පොත් හොය හොයා බැලුව. වික්‍රමසිංහගෙ බවතරණයට වඩා ජයකොඩිගෙ අමාවැස්ස හරි සමීපයි.

අමාවැස්ස, ඒ වෙන කොට තිබුණු වටපිටාව ඇතුළෙ සිද්ධාර්ථ චරිතය ගැන එක්තරා අන්දමක රැඩිකල් ප්‍රකාශනයක්. බුද්ධ ගැන දේවත්වයෙන් සලකලා, ඔහුව දේව මණ්ඩලයක පිහිටුවීම වෙනුවට ඔහු සාමාන්‍ය මනුස්සයෙක් විදිහට දකින්න පාඨකයාව පෙළඹවීම සිද්ධ වුනේ මේ පොතෙන්.

ජයකොඩි තමන් තෝරා ගත්තු ධාරාව ඇතුළේ උපරිමයට ගිය ප්‍රබන්ධකරුවෙක් ඒකේ ආයෙ දෙකක් නෑ. දිගින් දිගටම බොදු කතන්දර තෝරා ගැනීම ඇතුළෙ තමන්ම හදා ගත්තු කෝවක ඔහු හිරවුනාද කියන එක සාකච්ඡාවට ලක් විය යුතුයි.

ප්‍රසන්න, ප්‍රසන්න ආරම්භයක් පමණක් සටහන් කොට මේ වෙන කොට මොකුත් නොකර නිකන් ඉන්න නිසා අර කතාව මේ වෙද්දි වලංගු නැහැ වගෙයි මට හිතෙන්නේ. සෙවණැල්ලෙ පටන් සංඛාරා වෙන කල් ප්‍රසන්නගෙ ගමන වෙනස් එකක්. එහෙම ධාරාවක් තියෙන්න ඕනේ. හැමෝම හඳගමලා වෙන්න ඕනෙ නෑ.


කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 04:00:34
Rasika Suriyaarachchi මෙහෙම කියනවා :
Dont know much about either of them. But I think I have seen one teledrama based on one of JJ's novels - this is the one where Suminda Sirisena was a
monk etc.

Did JJ wrote *Aswenna* - the one about a group of young people starting a farm? Wasn't that a bit propagandist given the political climate at the time
of publication?


කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 04:00:16
Hashitha Abeywardana මෙහෙම කියනවා :
ජයසේන ජයකොඩි ගේ මුල් නවකතා මට නම් ඉතා ප්‍රබල උප-යටත්විජිත යුගයක ප්‍රකාශන. ඒවායේ ඉන්න පණ තියෙන චරිත වික්‍රමසිංහ -සරච්චන්ද්‍ර ගේ පණ නැති වීරයින්ට වඩා මට කිට්ටුයි. ප්‍රසන්න, ජයකොඩි ගේ හෙවනැල්ලක් විතරයි.

කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 03:59:52
Rasika Suriyaarachchi මෙහෙම කියනවා :
Jayasena jayakody ratata kala hondama sewaya Prasanna Jayakody va nipadaveema bava meeta auvurudu gananakata pera kavdo kiya thibuna.

කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 03:59:33
Hashitha Abeywardana මෙහෙම කියනවා :
ඔහු විශිෂ්ට ගණයේ ලේඛකයෙකි. මැද පන්තියක් විසින් ඉදිකළ මැදපන්තික සාහිත්‍යයෙන් පරිබාහිර 'Subaltern සංස්කෘතියක' ප්‍රකාශකයා විය. උත්කර්ෂයට නැංවූ 'ගම' හි කිළිටි උදාරත්වය සිය නවකතා ඇසුරින් ප්‍රකාශයට පත් කළ ජයකොඩි, සිය වෘතාන්ත කතා ශෛලිය විසින් පණ්ඩිතමාණී කතා කරුවන් ඉක්මවා සිටියේය.

ඔහු මරණය තෙක් අදීන ව විසූ බව නොරහසකි.

ඔහු කෙරේ ඇති ගෞරවය මෙසේ ලියා තැබේ..!

Then the Blessed One said: People of this world are dependent on two things, Mahamati, that is, they are dependent on the idea of being and on that of non-being, and they fall into the views whereby they take pleasure either in nihilism or in realism. They imagine emancipation where there is no emancipation.

Now, Mahamati, who are the people dependent on the notion of being? It means this that they regard the world as rising from causation which is really
existent, and that the actually existing and becoming world does not take its rise from causation which is non-existent. This will not be the case if the world is something non-existing. They thus talk of the really-existing world as arising from the reality of causation. This is the realistic view of causation as held by some people.

Now, Mahamati, what is meant by being dependent upon the idea of non-being? It means, Mahamati, admitting greed, anger, and folly, and yet discriminating as regards the non-reality of what makes up greed, anger, and folly; and, Mahamati, there is one who does not admit the reality of things because of their being devoid of individual marks; and there is another who,
seeing that the Buddhas, Sravakas, and Pratyekabuddhas are free from greed, anger, and folly, because of all things being devoid of individual marks, [think that greed, anger, and folly] do not exist.

Lankawathara Sutra- Suzuki Translation


කිවුව වෙලාව- 2010-07-20 03:59:01
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
කේ.කේ. සමන් කුමාර [සර්පයා]ගෙන් තවත් වියමන්
කවි
නගා මැරූ අල....
වෙසෙස්
ඉඳුරුදැලියාගේ සමුගැන්ම
කවි
සසර අරණේ මුනිවරයා
අදහස්
බොල බූරු පුතේ දුක සෝකා ඉතින් ඉවසන්
පොත්
සර්පයාගේ දියණිය- මනෝවිශ්ලේෂණාත්මක සහ සංඥාර්ථවේදී කියවීමක්
තවත් වෙසෙස් බූන්දි
ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා
පාවුලෝ කොයියෝ හෙවත් පිස්සෙකු ගේ කතාව
සුන්දර කළු කෙල්ල- රූපී කෞවුර්ගේ අතිශය සුන්දර ආත්මය!
අරාබි සාහිත්‍යයේ ඛලීල් සලකුණ
තෝල්ස්තෝයි අදට වලංගු ද?
BoondiLets
අයිසෙක් බුෂෙවිස් සිංගර් කියයි.
සාහිත‍්‍යයේ නියම හරය වන්නේ බුද්ධිය සහ හැඟීම් අතර ද ජීවිතය සහ මරණය අතර ද ඇතිවන සංග්‍රාමය යි. සාහිත්‍යය ඕනෑවට වඩා බුද්ධිමය වන විට, එනම් ආශාවන්... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
පරිවර්තන| යෑම සහ ඒම අතර

20-Secs

(ඔක්තාවියෝ පාස් | නිලූක කදුරුගමුව) තම විනිවිද පෙනෙනබව සමඟ
ආලයෙන් බැඳුණු දහවල
අවිනිශ්චිතව ටැග්ගැහෙයි
යෑම සහ නැවතීම අතරමැද.
මුළු ලෝකයම නිසලව නැලැවෙන
මුහුදු බොක්කකිය දැන් වටකුරු පස්වරුව.... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook