Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Blog
RSS Feed
අදහස් බූන්දි
මහපොළ තවමත් 2,500යි! සරසවි සිසුන්ගේ බඩට ගැසීමේ (ආසියාවේ) ආශ්චර්යය...!!!
බූන්දි, 20:25:06
ලබන වසර සඳහා රජය විසින් ඇස්තමේන්තු ගත කර ඇති රාජ්‍ය වියදම රුපියල් බිලියන 1542 කි. එමෙන්ම එම වසරේදී ලබාගැනීමට අපේක්ෂිත ණය වාරිකයන්හි එකතුව රුපියල් බිලියන 1200 ක් වේ. ඒ අනුව වියදම පියවා ගැනිම සඳහා ණය මතින් යන්තමට යැපෙනා ආර්ථීක ක්‍රමයක් දක්වා මෙරට ගිලී යමින් තිබෙන බව පෙනේ. අද මෙරටෙහි උපදින දරුවා පවා රුපියල් ලක්ෂ 3ක පමණ ණයකරුවකු වග සංඛ්‍යාලේඛන වාර්තා තහවුරු කර සිටී. මෙරට අපේක්ෂිත ආදායම රුපියල් බිලියන 987ක් වන විට ලබන වසරේ පමණක් විදේශයන්ට ගෙවිය යුතු ණය වාරිකය පමණක් රුපියල් බිලියන 1017 කි. එය දෙසම බැලීමේ දී පමණක් වුව ද අප රට පවත්නා අර්බුදයේ තරම තේරුම් ගත හැකිය. නිවසක වුව ද ආදායමට වඩා වියදම වැඩි වූ කල ඇති වන තත්ත්වය වෙසෙසින් කිව යුතු නොවේ. මෙරට බහුතර ජනයා චෝගම් සිහිනයේ මත් වෙමින් හා රජයේ කොන්ක්‍රිට් සංවර්ධනය ඉදිරියේ හිරිවැටී සිටිනා විට සැබෑ දේශහිතෛශීන්ගේ කර්තව්‍ය විය යුත්තේ රටට සිදුවෙමින් පවත්නා සැබෑ විනාශයේ තරම මහජනයා අවදිකර හෙළි කිරීමත් එයින් රට මුදවා ගැනීමට අවැසි කටයුතු සම්පාදනය කර ගැනීමත්ය. එහිදී සරසවි සිසුවාගේ භූමිකාවකට සුවිශේෂීය.

මිනිසුන් සමාජීය වශයෙන් නිද්‍රාවට ලක් කිරීම පහසු වන නමුත් ඉන් මුදවා අධිපති දේශපාලන වහන්තරාවෙහි දුහුල් සලු පිළි ඉවත්කරවීමට යලි පෙළ ගැස්වීම අසීරු කාර්යයක් වී ඇත්තේ මාධ්‍ය, සමාජ මත නිර්මාපකයින්, විරුද්ධ මත දරන්නන්ට එරෙහිව මර්දනය දියත් කිරීම වැනි බොහෝ හේතූන් නිසාවෙනි. එසේම ධනපති පාලනයෙහි සකලවිධ අවි එහි පැවැත්ම උදෙසා එසවෙන බැවිණි. ඊට තර්ජිත යැයි හැඟෙන ප්‍රභාකරන්ගේ පටන් රොෂේන් චානක, ඇන්ටනී ප්‍රනාන්දු, සේම රතුපස්වලදී වතුර ඉල්ලීමේ වරදට මරා දැමූ අහිංසක ගැමියන් දක්වා ද විකාශනය වූයේ එකී අර්ථයෙනි.

සරසවි සිසුවාගේ මහපොළ ශිෂ්‍යත්ව වාරික මුදල් වැඩි නොකරනුයේ ද පාලනයට එරෙහිවන ප්‍රජාවක් වන ඔවුන්ගේ උදරයට පයින් ගැසීමක් වශයෙන් බව පෙනේ. මන්ද යත් පවත්නා ක්‍රමවේදයට එරෙහිව අරගල කරනා පිරිස් කුසගින්නේ තැබීම වත්මන් මුසෝලනී පන්නයේ පාලන ස්වභාවය වන බැවිණි. කෙසේ නමුත් මහපොළ මුදල් වැඩි නොකරන අතර තුර සමස්ත ආර්ථීක දේහය පුපුරා යෑමේ අවදානමකට පත් කර ඇති බව ද පෙනේ. ඒ අනුව එය නිර්වචනය කර ගත යුත්තේ සමස්ත අර්බුදය නැමැති මහා ආඛ්‍යානයේ එක්තරා පාර්ශ්වික ප්‍රකාශනයක් වශයෙනි.

මහා අර්බුදයේ නූතන හැඩතල

ඉතිහාසයේ එදා මෙදා තුර කෙදිනක හෝ සිදු නොවූ අයුරින් වත්මන් ඊනියා දේශප්‍රේමී ආණ්ඩුව රුපියල පාවීමට ඉඩ හැරීය. ඉන් සිදුවූයේ රුපියලෙහි අගය තීන්දු විම වෙළඳ පොළ සාධකය මත තීරණය වීමයි. ඒ අනුව ඩොලරය පසුගිය අගෝස්තුව වන විට ඉතිහාසයේ වැඩිම අගයට පත්ව රුපියල අවප්‍රමාණ වීය. ඩොලර් එකක් රුපියල් 135 ක් දක්වා ඉහළ නැගි අතර රුපියල කඩා වැටුණේ අසීමිත වේගයකිනි. මෙහි ඇති භයානක තත්ත්වය වුයේ අප විසින් විදේශයන්ට ගෙවන ණය මුදල්හි වාරිකය ද ඉහළ යාමයි. මෙසේ වීම කෙරෙහි එක් අතකින් මෙරට තුළ නිෂ්පාදන ආර්ථීකයක් ගොඩනොනැඟීම හේතු වන බව පෙනේ. අතීතයේ පටන් කෘෂිකර්මාන්තයෙන් පොහොසත්ව 'පෙරදිග ධාන්‍යාගාරය' නමින් විරුදාවලි ලද, දේශගුණික හා පාරිසරික තත්ත්වයන් යටතේ කෘෂිකර්මාන්තයට ඉතා සුදුසු වූ මහපොළවක් පවතිද්දී ද කෘෂිකාර්මික දියුණුවක් මෙරට තුළින් මතු නොවන්නේ අන් යමක් නිසා නොව ඒ කෙරෙහි නිසි රාජ්‍ය අනුග්‍රහයක් මෑතක සිට නොලැබෙන බැවිනි. මෙරට රාජ්‍ය නායකයාගේ, කථානායකවරයාගේ, ආර්ථීක සංවර්ධන ඇමතිවරයාගේ ඇතුලු තවත් කිහිප දෙනෙකුගේම ගෙල වටා කුරහන් සාටක දමා 'මෙරට කුරහනින් පෝෂණය කරමි'යි සපථ කර ඇතත් මෙරටට කුරහන් ගෙනෙනුයේ ද අසල්වැසි ඉන්දියාවෙන් වීම හාස්‍යට කරුණකි. එය මෙම අර්බුදය තුළට එබී බැලීමට අවැසි නිදර්ශනාත්මක සිදුරක් පමණි.

මේ වන විට ගොවි විශ්‍රාම වැටුප කපා දමා තිබේ. වී මිල දී ගැනීමට ක්‍රමවත් වැඩපිලිවෙලක් නොමැත. ගොවි ණය ආදිය තුළ ඇති දීර්ඝ පටිපාටිමය හා දැඩි නිර්දේශ හේතුවෙන් ඒවා ද අක්‍රමවත් වි තිබේ. විදෙස් රටවලින් ඇතැම් බෝග ගෙන්වා මෙරට දේශීය නිෂ්පාදනයනට වඩා ලාභදායී මුදලට වෙලඳපොලගත කෙරෙයි. දේශපාලකයින් සේම ඇතැම් ආර්ථීක ඝාතකයින් ද මහා භාණ්ඩාගාරයේ සිටිමින් රටෙහි ආර්ථීක නාරටිය භක්ෂණය කර දමයි. ඉවතට දමනා ලී දණ්ඩක් වුව ද සරුවට පැලවෙන සරුසාර මහපොළවක් ඇති රටක ඒ දෙස නොබලා කැසිනෝ වැනි සූදු අර්ථක්‍රමයක් ස්ථාපිත කිරීම වෙනුවෙන් මෙම රජය ගනිමින් ඇති ක්‍රියාමාර්ග තුළින් හානියට ලක්වන්නේ දේශපාලකයින් නොව සාමාන්‍ය මහජනතාවයි. එසේම ඔවුන් ක්‍රියාත්මක වන්නේ බුදු දහමට ව්‍යවස්ථාවෙන් ම මූළිකත්වය දී ඇති රටක් වන ශ්‍රී ලංකාවේ දී වීම දෛවයේ සරදමකි. එය සිල් රෙද්දෙන් වසා ගෙරිමස් විකිණීමක් හා සමාන නොවන්නේ යැයි කාට නම් කිවහැකිද?

ණය ආර්ථීකය

රුපියල අවප්‍රමාණය විම හේතුවෙන් ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදල වැනි ආයතන විසින් තවදුරටත් මෙරටට ණය දීමටපෙර යලි සිතා බැලිය යුතුය යන තද ස්ථාවරයක සිටී. ඒ හේතුවෙන් රජය අනුගමනය කරනු ලබන නවතම උපාය මාර්ගය වනුයේ වාණිජ වෙළඳපොලෙන් ණය ලබා ගැනීමට ක්‍රියා කිරීමයි. ඒ සඳහා මෙරට සම්පත් උකසට තැබීමයි. ජනතාව හිරිවැටී සිටිනා අතරේ පෑල දොරින් ජාතික ඉතිරිකිරීමේ බැංකුව උකස්කොට රුපියල් බිලියන 784 ක අති විශාල ණය මුදලක් වත්මන් රජය විසින් ලබා ගන්නා ලදි. එහි පවතින භයානක තත්ත්වය වනුයේ එය පමණක් නොවේ. එම ණය මුදල ලබා ඇති පොළිය 8.875% ක් තරම් ඉහළ අගයක් දැරීමයි. එය සාමාන්‍ය සම්මත ජාත්‍යන්තර ණය වාරික සඳහා ගෙවන පොළී අනුපාතිකයට ට වඩා බොහෝ ඉහළය.

මෙසේ ණය මත යැපෙන ආර්ථීකයක් පැවතීමෙන් අත්වන වාසියක් නොමැත. ඇත්තේ අවාසිදායක මතු අනාගතයක් පමණි. කකුලුවා නටනුයේ දිය රත් වන තුරු පමණක් බව අප අසා ඇති කියමනකි. එම කියමන මෙරට දුර්වල ආර්ථික කළමනාකරණය කෙරෙහි ආදේශකර බැලීම මනාව ගැලපේ. මෙම වත්මන් ආර්ථීක ක්‍රමයේ ප්‍රතිවිපාක විඳීමට වනුයේ මතු අනාගතයේ දී වීම හේතුවෙන් උක්ත කියමන තුළ පුළුල් අර්ථ ජනනය කරයි. නමුත් ඒ වන විට වත්මන් ආණ්ඩුව නොමැතිවනු ඇති අතර මෙරටට කැඳවා ප්‍රබල ඇමතිධූර ලබා දී, ආර්ථීක සංවර්ධනය පාලනය කරනා ඇමරිකානු පුරවැසියන් යළිත් සිය රටට ම සංක්‍රමණය වනු ඇත. නමුත් අප මෙරට තුළ හැමදාමත් සිටිය යුතු බැවින් මේ කෙරෙහි සවිඥානික විය යුත්තේ ද අපමය.





අධ්‍යාපන කප්පාදුව

අධ්‍යාපන පෞද්ගලීකරණය, වෙළඳ කලාප ඇතිකිරීම, උපාධි විකිණීම, ආචාර්යවරුන්ගේ වැටුප් නොගෙවීම හෝ වර්ධක නොගෙවීම, අනධ්‍යන සේවක කප්පාදුව හා වැටුප් නොගෙවීම් ඇතුලු අනේකවිධ කප්පාදුකිරීම් සිදුකරන්නේ ද, ඊට එදිරිව පැන නගින්නා වූ ප්‍රතිරෝධතා මර්ධනය කරන්නේ ද උක්ත ණය හිමියන්ගේ කොන්දේසි සපුරනු පිණිසය. සෞඛ්‍ය සේවයේ කප්පාදු කිරීම් මතුවන්නේ ද මෙහි ප්‍රතිඵලයක් වශයෙනි. රෝහලෙන් රෝගියාට හිමිවන්නේ ඖෂධ ලියූ තුණ්ඩුව පමණකි. එය ෆාමසියෙන් ලබා ගැනීමට අද වන විට සැම දෙනාටම මුහුණ දීමට සිදුවී ඇති තත්ත්වයකි. මෙය වත්මන් ආණ්ඩුවෙහි මුග්ධ ක්‍රියාකාරකම් හි ප්‍රතිඵලයක් පමණක් නොවේ. එදා මෙදා තුර බිහිවූ සියලු ධනපති තට්ටුමාරු දේශපාලන පාදඩකරණයේ අනිවාර්ය ප්‍රතිඵලයකි. එසේ හෙයින් වගකිව යුත්තේ රාජපක්ෂ රෙජිමය පමණක් නොවේ. ඇතමුන් මෙහිදී වත්මන් ආණ්ඩුව වෙත පමණක් චෝදනාකොට මග හැර යාමට උත්සාහ දරන නමුදු මෙය සමස්ත ධනේශ්වර ක්‍රමයේ අනවරත අර්බුදයේම විකාශනයකි. එසේ හෙයින් මෙම අර්බුදයන්ට විසඳුම හුදු පුද්ගල මාරුවක් නොව සමාජ ආර්ථීක හා දේශපාලන ක්‍රමයේම වෙනසක් හා ආකල්පමය වෙනසක් බව කිව යුතුය. රාජපක්ෂ පන්නා රනිල් හෝ ෆොන්සේකා ගෙන ඒම ශිෂ්‍ය ව්‍යාපාරයේ දේශපාලනය නොවන්නේ එකී අර්ථයෙනි. නමුත් මෙරට සාමාන්‍ය ජනයා හුරුවී සිටින්නේ එකී මතුපිට දේශපාලනය කෙරෙහිය. ධනේෂ්වර දේශපාලන පක්ෂ විසින් සිය අනුප්‍රාප්තිකයා වශයෙන් තවත් ධනවාදී පක්ෂයක් වෙත අවස්ථාව විවර කර දෙනවා විනා වාමාංශික පක්ෂ කෙරෙහි එම අවස්ථාව උදා කර දී නික්ම යාමක් සිදු නොකරයි. නිදහසින් පසු මේ දක්වා සිදු වූයේ එම නාට්‍යයෙහි රඟදැක්වීම යි.

ජීවන වියදම ඉදිරියේ මහපොළ

මේ වන විටත් අත්‍යවශ්‍ය භාණ්ඩ ඇතුළු සියලුම භාණ්ඩ හා සේවා මිල අහස උසට නැග ඇත. නමුදු සරසවි සිසුනට වසර ගණනාවක් තිස්සේ මහපොළ මුදල් වාරිකයක් වශයෙන් හිමිවනුයේ රුපියල් 2,500.00 ක් පමණක් වන අතර ඉන් මාසයක කාලයක් කෙසේ වෙතත් සතියක් හෝ ජීවත්වීම කළ නොහැකි වී ඇති බව දන්නෝ දනිති. පොත් පත්, පෑන් පැන්සල් හා මකන කෑල්ලේ පටන් බත් පත දක්වාද ඉන් නොනැවතී ෆොටෝ කොපි, ප්‍රින්ට් අවුට්, ඇඳුම් පැළඳුම්, නේවාසිකාගාර වියදම්, ගමන් වියදම්, සමාසික වශයෙන් ලියාපදිචි වීමේ ගාස්තු ඇතුලු අනෙකුත් දහසකුත් වූ වියදම් ආදිය පිරිමසා ගැනීමට රුපියල් 2,500.00ක් ගෑවීමටත් මදිය! එසේ හෙයින් සුබ අනාගතයක්, විශ්වසනීය හෙටක්, ආසියාවේ දැනුම් කේන්ද්‍රස්ථානය බවට ලංකාව පත්කිරීමේ සිහිනය හා ආසියාවේ ආශ්චර්යය බවට රට මෙහෙයවීමේ දේශපාලන අභිප්‍රායන් කෙසේ ඉටු කර ගන්නේදැයි අපට ගැටළුවකි.

සරසවි සිසුවා කුසගින්නේ තැබීම යනු ජාතියක මතු අනාගතය කුසගින්නේ තැබීමක් වන අතර මෙය වත්මන් පාලකයින් දැනුවත්ව සිදු කරනු මිස නොදැනුවත්ව ඉබේ සිදු වන්නක් නොවේ. ඔවුන් එසේ කරනුයේ තමන්ගේ දුර්වලතාවයන්ට එරෙහි වන ප්‍රගතිශීලී සමාජ හඬෙහි ඉදිරි පෙළ බලවේගය වන සරසවි සිසුවා හාමත් කිරීම සිය පැවැත්ම තහවුරු කර ගැනීම සඳහා වාසි දායක වන බැවිණි. සරසවි සිසුවා ආර්ථීක අහේනිය ඉදිරියේ විවිධ රැකියා සඳහා පිටත්ව යයි. ඉගෙනුම් හා කලා කටයුතු හෝ විෂය බාහිර ක්‍රියාකාරකම් වලින් බැහැර වේ. බොහෝ සිසුන් රාත්‍රී පෞද්ගලික ආයතන මුර කිරීමේ සිකුරුටි රාජකාරියේ එළි වන තුරු නිදිවරයි. එය මෙරට විද්‍යාර්ථීයාගේ තත්ත්වය ශෝකාන්තයක්ව ඇති බව පෙන්වන කදිම නිදසුනකි. නිදිවරා පැමිණෙන සරසවි සිසුවා හට දේශන සඳහා ප්‍රබෝධමත් සහභාගීත්වයක් ලබා දීමට නොහැකි බැවින් අපේක්ෂිත අධ්‍යාපන පරමාර්ථ සාධනය කර ගැනීමට එවන් සිසුන් බහුතරයකට නොහැකි වේ. ඇතැම් සිසුවියන් විවිධ වෙළඳ ආයතනයන්හි රැකියාවන් සිදු කරමින් සිය අධ්‍යාපන කටයුතු සඳහා අවශ්‍ය මුදල් සපයාගනී. ඇතැම් අවස්ථාවන්හී ඔවුන් සිය ජීවිතයම අනාරක්ෂිත තත්ත්වයකට පත් වෙමින් පවත්නා බව දැන දැනම වුවද කුසගින්නට හා ශිල්ප පිපාසය සංතෘප්ත කර ගැනීම උදෙසා එකී අනාරක්ෂිත බවෙහි වුව ද එල්ලී සිටිනුයේ අන් කළ හැකි යමක් නොවන බැවිණි. මෙවන් තතු ඉදිරියේ සරසවි සිසුවියට ගණිකා වෘත්තියේ නියැලීමට වුවු ද සිදුව ඇතැයි අසන්නට ලැබුනහොත් එය පුදුමයට කරුනක් නොවනු ඇත.

හිට්ලර් සිදු කරන ලද්දේ තමාට එරෙහි වන්නන් සිර මැදිරි තුළ දමා කුසගින්නේ තැබීමයි. අනතුරුව ගෑස් කාන්දු කොට එකවර මරා දැමීමයි. අද වන විට සරසවි සිසු සිසුවියන් ද කුසගින්නේ එළිමහන් සිරකඳවුරක ගාල් කර ඇති බව පෙනෙන අතර වේදනාත්මක මරණයකට තල්ලු කර දමා ඇත. බුදුන් වුව ද ධර්ම දේශනයට පෙර ශ්‍රාවකයාගේ කුසගින්න ඇතුලු අනෙකුත් අවශ්‍යතා සංතෘප්තව ඇත්දැයි සොයා බලා බණ දෙසූ බව අප අසා ඇත. ඒකීය ධාරණාවකින් යුතුව අධ්‍යාපනය වෙත යොමු වීමට නම් ඉගෙනීමට අවශ්‍ය සම්පත් සේම ආහාර ඇතුලු අනෙකුත් අවශ්‍යතා සපුරා ගැනීමට අවැසි පහසුකම් සරසවි සිසුවාට හිමිවිය යුතුය. නමුත් මේ වන විට සිදුව ඇත්තේ සරසවි සිසුවා කුලීකරුවකුගේ තත්ත්වයට ඇද දමා තිබීමයි.



කණගාටුවට කරුණ වන්නේ මාධ්‍ය ඉදිරියේ කුඩා දරුවන් සිප ගන්නා ආඩම්බරකාර තාත්තා සරසවි සිසුවාට සුළු-පියෙකුගේ නපුරු භූමිකාවෙන් සංග්‍රහ කිරීමයි.

මේ මොහොතේ අසාධාරණය හමුවේ නැගී නොසිටිනා වුන් ද දිගින් දිගටම සිදුවන අපරාධ උදෙසා වගකිව යුතුය. වරක් මාටින් ලූතර් කිං ප්‍රකාශ කළේ "මේ යුගයේ ප්‍රබලතම ඛේදවාචකය වන්නේ නපුරු මිනිසුන්ගේ නපුරු ක්‍රියා නොව හොඳ මිනිසුන්ගේ නිහඬතාවයයි" යනුවෙනි. එය ආශ්චර්යයේ සිහින මායාවෙන් ගිිනිකණ වැටී ඇත් සමාජයට කොතරම් නම් ගැලපේ දැයි සොයා බැලීම ඔබ ට පවරමි.

-එම්.ජී. නුවන් සමීර
[හිටපු සභාපති] ශාස්ත්‍ර පීඨ ශිෂ්‍ය සංගමය- පේරාදෙණිය විශ්වවිද්‍යාලය.
මේ වියමන ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න-
Tags- Sri Lankan Education System, University Students, Mahapola Scholarship, Mahapola Scholarship Fund
Plus
ප්‍රතිචාර
අඩවි දත්ත
Facebook Page
Boondi Google+
Boondi RSS
එම්.ජී. නුවන් සමීරගෙන් තවත් වියමන්
අදහස්
නිදහස් අධ්‍යාපනය රැක ගත යුත්තේ ඇයි?
අදහස්
ලාංකීය අධ්‍යාපන ක්ෂේත්‍රයේ අර්බුදය
තවත් අදහස් බූන්දි
To Sir, With Love!
විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!
මරණ දඬුවම සහ සුළුතරයේ හෘද සාක්ෂිය!
කුණු වී දුඟඳ හමන මජර ජනමාධ්‍ය සංස්කෘතියට එරෙහිව කුමක් කරමුද?
දෙසියවෙනි උපන්දිනයට කාල් මාක්ස්ට උපහාර තෑග්ගක්!
BoondiLets
හැරී පැච් කියයි.
"යුද්ධය" යනු සංවිධානාත්මක මනුෂ්‍ය ඝාතනයකි; අන් කිසිවක් නොවේ!

[-හැරී පැච් යනු පළමු ලෝක යුද්ධයේදී සටන් වැදුනු අය අතරින් ඉතිරිව සිටි පිරිසෙන් දිගුම කලක් ජීවත් වූ... [More]
What's New | අලුතෙන්ම
කවි| ආනන්ද

31-Secs

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) මාලා කරුවෙකු සේ මල් සොයා යන
සසර සැරි ගමනක ඉම
අතහැරීම ම නිවන කියන උතුමෙකු
අත නෑර අල්ල ගති ආනන්ද

මල,පැහැය,සුවඳ, ඈ... [More]
Cine| අසන්ධිමිත්තා- වෘත්තයෙන් ආපස්සට

3-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) සාහිත්‍යය හෝ සිනමාපට තවදුරටත් සාම්ප්‍රදායික ආකෘතියම නොපතයි. රසවිඳින්නන්ව සාමාන්‍ය කතාවකින් නළවාදැමීමට නොහැකිය. තවදුරටත් ඔවුහුද හුරුපුරුදු නිර්මාණ ස්වභාවයම නොපතති. නිර්මාණකරුවකු... [More]
Cine| රාමු තුළ යළි රාමු වුණු "දැකල පුරුදු කෙනෙක්"

6-Mins

(විකුම් ජිතේන්ද්‍ර) මේ යුගය ඡායාරූප හා කැමරා යුගයක් වන අතර වෘත්තීය හෝ අර්ධවෘත්තීය කැමරා භාවිත කරන ආධුනිකයා පවා අධි සුන්දරත්වයෙන් යුතු ඡායාරූප... [More]
අදහස්| To Sir, With Love!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) To Sir With Love යනු මීට වසර 28 කට පමණ ඉහතදී කළු සුදු ටෙලිවිෂන් තිරයකින් මා බැලු චිත්‍රපටයකි. එය එතෙක්... [More]
වෙසෙස්| මැදියම් රැයේ වාහනවලට අතවනන සුදු හැඳි ගැහැනිය

5-Mins

(තිලක් සේනාසිංහ ) අද මෙන් මහජනයා හෝ රථවාහන බහුල නොවූ මීට දශක හය හතකට පෙර ඇතැම් දිනවල මැදියම් රැය ආසන්නයේ දී කොළඹ බොරැල්ලේ... [More]
ඔත්තු| හෙල්මලී ගුණතිලකගෙන් 'සහස් පියවර'

5-Secs

හෙල්මලී ගුණතිලක විසින් රචිත පළමු කෙටිකතා එකතුව වන 'සහස් පියවර' කෘතිය මුද්‍රණද්වාරයෙන් එළි දක්වා තිබේ.... [More]
පොත්| ඉණෙන් හැලෙන කලිසමක් රදවා ගන්න තතනමින්...

2-Mins

(රෝහණ පොතුලියැද්ද) පුද්ගල නාමයක්, වාසගමක් දුටු කල්හි ඔහුගේ ජාතිය/ ආගම/ කුලය/ ලිංගය/ ග්‍රාමීය, නාගරිකබව සිතියම් ගත කිරීම සාමාන්‍ය පුරුද්දක්. නමුත් "ඩොමිනික් චන්ද්‍රසාලි"... [More]
කෙටියෙන්| මොන එල්ලුං ගස් ද?

10-Secs

(සුරත්) කුඩුකාරයෝ ටික විජහට එල්ලාලා
බේරා ගනිමු රට ඒකයි හදිස්සිය
මෙත්පල් මැතිඳු මුර ගානා හැටි දැකලා
ගිරවා මගේ දුන්නා එල ටෝක් එකක්

"එල්ලිය යුතු එවුන් දා ගෙන රෙදි අස්සේ... [More]
පොත්| උමතු වාට්ටුවට අප්පචිචී ඇවිත්!

6-Mins

(කේ.ඩී. දර්ශන) 'උඹට එහෙම යන්න බැහැ උඹ ඉන්න ඕනෙ මම ළඟ. මගේ හෙවණැල්ලෙන් මිදෙන්න උඹට බැහැ.'
(-41 පිට)

'මම ගල් ගැහී අප්පච්චී දෙස බලාගෙන... [More]
රත්තරං ටික| මෙන්න බත් කූරෙක්!

28-Secs

මත්සුවා බැෂෝ යනු කෘතහස්ත ජපන් කවියෙකි. බැෂෝගෙ කවිකාර කම දැක දිනක් ඔහුගේ ශිෂ්‍යයෙකු ද කවියක්... [More]
කවි| ජානූ! පේ‍්‍රමයෙන් විතැන් විය හැකි දැයි මට කියන්න

24-Secs

(තුෂාරි ප්‍රියංගිකා) එකින් එක මතක අහුලමි
මංජුසාවකි හදවත මතක අහුරමි
සීත හිමයේ මිදුණු හිමකැටිති යට
ඔබට කවි ලියා සඟවමි
ජානූ!
පසුපස සෙවණැල්ල සේ ඇදෙමි... [More]
පොත්| සෞන්දර්යය වෙනුවට කටු අතු- අපේ යුගයේ උරුමය!

13-Mins

(චූලානන්ද සමරනායක) කිවිඳියකගෙ කාව්‍ය ග‍්‍රන්ථයක් එළිදක්වන මොහොතක ඇගේ කවියට ප‍්‍රවේශ වෙන්න වඩාම සුදුසු මාවත මොකක්ද? මේක ටිකක් විසඳගන්න අමාරු ප‍්‍රශ්ණයක්. මොකද අද... [More]
ඔත්තු| 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්'- දෙසැ. 01

11-Secs

මාලතී කල්පනා ඇම්බ්‍රෝස්ගේ 'නො පවතිනු වස් ප්‍රේමය ව පවතිමි' සහ 'පියා නො හැඹූ පියාපත්' කාව්‍ය... [More]
වෙසෙස්| වාලම්පුරි- වාසනාව, විහිළුව සහ මිත්‍යාව

1-Mins

(තාරක වරාපිටිය) ලංකාවේ ඉහළ "අලෙවි වටිනාකමක්" ඇති, ‘අනුහස් ඇති’ ගුප්ත වස්තුවකි වාලම්පුරිය. මෙම ‘වටිනාකම’ තීරණය වන්නේ එහි ඇති ද්‍රව්‍යමය වටිනාකම හෝ වෙනත්... [More]
පොත්| "මතක වන්නිය" හෙවත් උතුරේ ශේෂ පත්‍රය

3-Mins

(සුරෝෂන ඉරංග) කලා කෘතියකින් භාවමය කම්පනයක් ඇතිකළ හැකි නම් එයට කිසියම් සමාජ බලපෑමක් සිදුකළ හැකිය. එසේ කම්පනයත්, පශ්චාත්තාපයත් ජනිත කළ, දමිළ බසින්... [More]
අදහස්| විද්‍යාවේ සියවසක පිම්ම!

2-Mins

(තාරක වරාපිටිය) පසුගිය සියවසේ මිනිස් ශිෂ්ඨාචාරය මුහුණපෑ ප්‍රධාන මාරක අභියෝග තුන වුයේ වසංගත, සාගත හා සංග්‍රාමයන්ය. ඒ සියවස තුල එසේ ඉන් මියැදුන... [More]
කරන්ට්ස්| "අඟ"

19-Secs

(උපුල් සේනාධීරිගේ) අංඟ පුලාවකට නැති මිනිස්සු
තම හිස අත ගෑහ
අඟක්... ඔව් අඟක්
රයිනෝසිරසක හැඩගත් අඟක්
මොළයක් නැති සිරසක්
තෙතක් නැති හදවතක්... [More]
වෙසෙස්| ඇනා කැරනිනා සහ ඇනා ස්ටෙපානොව්නා

7-Mins

(ඩිල්ෂානි චතුරිකා දාබරේ) ලියෝ තෝල්ස්තෝයි විරචිත ඇනා කැරනිනා නවකතාවේ ප්‍රධාන කථා නායිකාව වන ඇනා අර්කෙඩියෙව්නා කැරනිනා නමැති චරිතය ගොඩනැංවීම සඳහා තෝල්ස්තොයිට කාන්තාවන් කිහිප... [More]
Boondi Dot Lk · බූන්දියේ අපේ වැඩක් · editorial@boondi.lk
Home · Currents · Raha · Sookiri · Kavi · Dosi · Music · Plus · Facebook